ادعای بولتون: ایران به فکر خروج از توافق هسته‌ای است/ رئیس جمهور بعدی آمریکا به راحتی می‌تواند برجام را کنار بگذارد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل بار دیگر اظهارات ضد ایرانی خود را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، مقام سابق آمریکایی، که از چهره‌های اصلی جریان نو محافظه‌کار افراطی آمریکا است، در گفتگو با این شبکه تصریح کرد توافق هسته‌ای با ایران (برجام) اشتباه راهبردی آمریکا بود و باید کنار گذاشته شود.

جان بولتون  در پاسخ به پرسشی در خصوص پرداخت 400 میلیون دلار به ایران و درخواست این کشور برای دو میلیارد دلار دیگر، با توجه به مسئله وجود چند زندانی دیگر آمریکا در ایران، ادعا کرد: «شاید مسئله حتی از این هم بدتر باشد؛ زیرا حدود پنج آمریکایی در ایران هستند. واقعیت این است که گروگان‌های آمریکایی، حالا به برگه‌ای برای چانه زنی تبدیل شده‌اند در تصور تروریست‌های جهان نمی گنجید. ایران می تواند از این پول برای تامین مالی فعالیت‌های تروریستی‌اش استفاده کند. چنین وضعی بی‌سابقه است. این وضع بسیار بد است.»

وی افزود:  «درعین حال باید توجه داشت که هم آزادی گروگان‌های آمریکایی و هم پرداخت به پول، اساسا به توافق هسته‌ای ایران مرتبط بوده‌اند. بنابراین، می‌بینیم که این وضع یکی دیگر از پیامدهای بد توافقی بد است.»

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل درباره اینکه آیا این کشور می‌تواند از توافق خارج شود و در آن صورت چه پیامدهایی دامان واشینگتن را می‌گیرد، مدعی شد:« به نظرمن، ما می توانیم از این توافق خارج شویم. هیچکس این توافق را امضا نکرده است که این مسئله هم یکی از مشکلات مربوط به این توافق است چرا که هیچکس این توافق را تایید نکرده است. یکی از مسائل تعجب آور هم همین است که این توافق با چنین پیامدهایی، امضا و تایید نشده است. رئیس جمهور جدید آمریکا در روز اول شروع کارش در کاخ سفید و در نطق ریاست جمهوری برای مراسم تحلیفش می‌تواند بگوید که توافق هسته‌ای، اشتباهی راهبردی بود.»

وی در ادامه مواضع ضد ایرانی خود گفت: « به نظرمن، ایران این توافق هسته‌ای را نقض کرده یا به فکر خروج از آن است. می توان این توافق را کنار گذاشت و به توافق جدیدی دست یافت. توافق هسته‌ای اشتباه بود. در طول اجرای این توافق نیز وضع بهتر نمی شود. با این شرایط، خطر ایران همچنان افزایش می یابد.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
کاش کاری از دستت بر می آمد . آنقدر عصبانی باش تا جونت بالا بیاد احمق جون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
خخخ اینو دیدم یاد زمان ریاست جمهوری بوش افتادم اون زمان شاید 2000 دفعه هی میگفت چهارشنبه به ایران حمله میکنیم شنبه حمله میکنیم 48 ساعت دیگه حمله میکنیم . لامصب ولکن نبود حالا گذشته از اینکه همشون نافشونو با بلوف بریدن ولی این یکی دیگه کلا تو همه موراد تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
اگه همه چیز رو تسلیم نکرده بودیم اینها اینهمه پر رو نمیشدند.
باید بفکر راهی باشیم که دوباره غنی سازی درصد بالا رو عملی کنیم.
البته داشتن سلاحهای پیشرفته هم قبل از اون چیز خوبیه تا اینها جرئت حماقت رو نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
میرم به محمود میگم بیاد ها...بهش بگم این حرف رو زدی اونقدر میزنت که صدای سگ بدی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
خب بدبخت آرزوهایش رو گفته. آرزو بر کودنها که عیب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
دوستان. خودتون رو ناراحت نکنید،،، اینا غلط زیادی هست فوقش نشد. محمود خودش بهترین ماشه خودکار هست،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
صدتا هم بشین بذارین کنار ما اتیش میزنیم شما پاره کنید ببینیم کی ضرر میکنه نکبت خان مزدور اسرائیل نجس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
اینجور حرفها در داخل آمریکا فقط جنبه تبلیغاتی دارد،از این جور ادمها در ایران هم خیلی بیشتر از آمریکا هست که مخالف برجام هستند،اما سوال این است آیا بدون برجام امریکایها می توانند ایران هسته ای را کنترل کنند یا باید در بهترین وضعیت کره شمالی دیگری را در قلب خاور میانه تحمل کنند با پتانسیلهای به مراتب بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
اگر امریکائیها زیر توافق زدند ما باید فوری تنگه هرمز را مسدود کنیم و به تمام پایگاههای امریکا در خلیج فارس حمله کنیم دزدی و باج گیری از این علنی تر نمیشود خیلی این امریکائیها پر رو هستند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
واقعا سیاست مداران کودنی در راس کار این کشور دویست ساله بوده و هستند...لبیک یا حضرت آقا خامنه ای
آخرین اخبار