اراک؛

تشکیل کمیته های نظارتی آلودگی هوا در استان

کمیته‌های نظارتی مرکز بهداشت استان مرکزی به منظور بررسی علل و تاثیرات آلودگی هوا تشکیل شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در راستای نظارت بر آلودگی هوا و کنترل کمیته‌ها و کارگرو‌ه‌های کاهش آلودگی هوا  تشکیل شد.

 دکتر سعید حیدری با اشاره به اقدامات این مجموعه در بخش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: البته در ابتدای کار هستیم و به‌ دنبال تشخیص عامل آلودگی بوده اما هنوز ارزیابی در این زمینه انجام نشده و برای مشخص کردن منبع آلودگی و بررسی میزان تاثیر آن بر ایجاد انواع بیماری‌ها نیاز به یک کار تحقیقی است.

وی با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت استان در حوزه نظارتی  گفت: مرکز بهداشت نظارت مطلوبی را بر واحدها داشته که شامل نظارت بر ساختار فیزیکی، بهداشت فردی و ابزار کار می‌شود و در طول یک سال گذشته 30 هزار بازدید از اماکن توزیع غذا در استان انجام داده که نسبت به سال قبل 10 برابر افزایش پیدا کرده و نشان از توجه ویژه این سازمان بوده است. 

یاد آور می شود آلودگی هوا در استان مرکزی به ویژه شهرهای صنعتی اراک و شازند در سال های اخیر سلامتی ساکنین این شهرها را به خطر انداخته به طوری که مردم اراک سال گذشته 37 روز را در شرایط ناسالم هوا سپری کردند و امسال هم بیش از 60 روز هوا این کلانشهر آلوده بود.

صنایع و مجتمع های بزرگ صنعتی مستقر در شهرستان شازند هم تاثیرات مستقیمی بر آلودگی هوا ، آب و خاک دارند.

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، بهداشت ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.