صعود یک بیمار خاص به ارتفاعات قله لنین

سروش شرفیان دومین ورزشکار دارای بیماری خاص در جهان است که توانسته به ارتفاعات قله لنین در قرقیزستان صعود کند.

صعود یک بیمار خاص به ارتفاعات قله لنینبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروش شرفیان از سال 89 به بیماری ام اس  دچار شد و با وجود اینکه این بیماری از طرف فدراسیون های ورزشی حمایت نمی شود توانست با موافقت فدراسیون کوهنوردی و فدراسیون پیوند اعضا به فعالیت ورزشی خود بپردازد.

وی از آذر تا بهمن ماه سال 94 موفق به فتح قله های داخل کشور از جمله دنا،دماوند،سبلان و علم کوه شد و پس از آن با موافقت تیم کوهنوردی و رئیس این فدراسیون برای فتح قله لنین در قرقیزستان در تابستان 95 عازم این کشور شد.اما به علت شرایط جوی و جسمانی از فتح این قله بازماند و توانست تا ارتفاع 6150 متر صعود کند و دومین ورزشکاری دارای بیماری خاص در جهان باشد که به ارتفاعات بالای 6000 متر صعود کرده است.

این موضوع بهانه ای شد تا مصاحبه ای با این ورزشکار کشورمان داشته باشیم:

سروش شرفیان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: چهار سال است که به طور جدی شروع به کوهنوردی کردم و تا کنون موفق شدم 9 بار قله دماوند را فتح کنم.تمرینات منظم زیر نظر ایرج معانی و محمد هاشمی باعث شد رئیس فدراسیون با حضور من در تیم کوهنوردی موافقت کند.

وی ادامه داد: پس از اینکه همراه با تیم به قرقیزستان سفر کردیم در چند مرحله نخست توانستم تا ارتفاعات همراه با تیم صعود کنم اما شرایط جوی نامناسب شد و به علت اینکه تجهیزات مناسب را همراه نداشتم از همراهی تیم برای صعود به لنین بازماندم و ارتفاع 6750 متر آخرین نقطه ای بود که توانستم فتح کنم.

شرفیان تصریح کرد: تجربه کم من باعث شد در طوفان دستکش هایم را از دست بدهم و چون از ناحیه بینایی دچار مشکل هستم باید از عینک مخصوصی  استفاده می کردم که متاسفانه نبود این وسایل مانع از موفقیتم در فتح لنین شد.

ملی پوش تیم کوهنوردی در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاشم را می کنم تا در دور بعدی موفق به فتح قله لنین شوم و با استفاده از تجربیاتم بتوانم به هیمالیا صعود کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار