اصفهان؛

توسعه سمن ها بهترین راه کاهش هزینه های اداره جامعه است

سمن ها می توانند با بهره گرفتن از تفکر و سرمایه های مردمی در حوزه تولید فکر و اندیشه های خلاقانه در جامعه فعالیت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی دیشب در جلسه هم اندیشی ارتقای نقش سازمان های مردم نهاد در نظام تصمیم سازی شهرستان آران و بیدگل در کانون شهید بنی طبا افزود: روند رو به رشد فعالیت های سمن ها در جامعه به گونه ای است که اگر نهادها با میل و رغبت، نقش سمن ها را در جامعه نپذیرند در آینده ای نه چندان دور مجبور به پذیرفتن این نقش ویژه خواهند شد.
سید جواد ساداتی نژاد با بیان این که پذیرفتن نقش سمن ها در اداره جامعه موجب سرعت گرفتن روند توسعه می شود افزود: توسعه فعالیت سمن ها بهترین راه برای تسهیل و تسریع در انجام امور مختلف اجتماعی هم چنین کاهش هزینه های اداره جامعه است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت اصل مردمی بودن ماهیت و فعالیت های سازمان های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: در صورتی که سازمان های مردم نهاد احساس کنند مساعدت مالی نهادها استقلال آن ها را تهدید می کند نباید به پیشنهادهای مالی نهادهای رسمی و دولتی امید بسته و آن را دریافت کنند.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سمن ها می توانند با بهره گرفتن از تفکر و سرمایه های مردمی در حوزه تولید فکر و اندیشه های خلاقانه در جامعه فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: معرفی، اشاعه و توسعه کسب و کارهای جدید و برنامه ریزی برای اشتغالزایی برای تحصیل کردگان دانشگاهی می تواند یکی از حوزه های کاری مهم برای سازمان های مردم نهاد باشد.
ساداتی نژاد گفت: مسئولان و نهادها می توانند با سپردن برخی فعالیت های اجرایی به سمن ها، بصورت متمرکزتر در حوزه نظارت و سیاست گذاری ایفای نقش کنند.
وی با تاکید بر لزوم ترسیم نقشه آینده نگر جایگاه سمن ها در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد قادرند به عنوان عاملی برای افزایش انسجام اجتماعی در شهرستان آران و بیدگل ایفای نقش کنند.
اولین جلسه هم اندیشی ارتقای نقش سازمان های مردم نهاد در نظام تصمیم سازی شهرستان آران و بیدگل به دعوت سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در کانون سردار شهید بنی طبا برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.