صادقی طی تذکری در صحن:

سوال چنارانی از وزیر علوم خلاف آیین نامه داخلی مجلس بود

عضو کمیسیون آموزش گفت: ترتیبات سوال نماینده نیشابور از وزیر علوم خلاف قانون داخلی مجلس بود.

سوال چنارانی از وزیر علوم خلاف آیین نامه داخلی مجلس بود

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری براساس ماده 209 آیین نامه مربوط به نحوه رسیدگی سوال از وزیر در صحن علنی امروز یکشنبه 31 مردادماه خطاب به رئیس مجلس گفت: در مورد سوال چنارانی نماینده نیشابور از وزیر علوم هیچ گونه ترتیبات مقرر در آیین‌نامه رعایت نشده بود.

وی ادامه داد: بدون آنکه این سوال در جلسه کمیسیون آموزش مطرح شود و بررسی شود به صحن علنی ارائه شد و آنچه که در دستور کار قرار گرفت، خلاف واقع است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: این صحبت که علیرغم حضور نماینده سوال کننده در جلسه کمیسیون وزیر علوم حضور نیافته کذب محض است، اصلا جلسه‌ای تشکیل نشد تا وزیر بخواهد در آن حضور پیدا کند و اگر هم بر فرض جلسه‌ای هم تشکیل شده و وزیر آمده، نماینده سوال کننده حضور پیدا نکرده است.

صادقی تصریح کرد: اساسا هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش هیچ اطلاعی از این جلسه نداشتند و امروز نامه‌‌ای را با امضای شش نفر از اعضای کمیسیون آموزش تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ام و به این ترتیب غیرقانونی که در کمیسیون آموزش با امضای رئیس این کمیسیون انجام شده اعتراض داشته‌ام.

کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به تذکر صادقی گفت: با اجازه از رئیس مجلس توضیح را در این رابطه ارائه کنم، طبق قانون زاهدی رئیس کمیسیون آموزش نامه‌ای را در تاریخ 15 مردادماه رسما به هیئت رئیسه ارائه کرد و ما طبق همان اعلام وصول کرده و آن را چاپ کردیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، رئیس مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار