کولیوند در نطق میان دستور:

دولت باید در چارچوب قوانین اقدام متقابل، پاسخ بدعهدی‌های طرف مقابل در برجام را بدهد

نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پاسخ بدعهدی‌های طرف مقابل در برجام را بدهد.

دولت باید در چارچوب قوانین اقدام متقابل، پاسخ بدعهدی‌های طرف مقابل در برجام را بدهد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدجواد کولیوند" نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور صحن علنی، ضمن تبریک رونمایی از دو دستاورد دفاعی کشور به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران اظهار داشت: در ایامی قرار داریم که آرام آرام به سالگرد فاجعه منا و جان باختن هموطنان زائرمان نزدیک می‌شویم. ضمن عرض تسلیت به خانواده این عزیزان باید اعلام نمایم که ملت ایران، این امر مهم را فراموش ننموده و همیشه از حاکمان بی‌خرد سعودی برائت می‌جویند و از سازمان‌های بین‌المللی که جای تأسف دارد نام سازمان ملل بر خود نهاده‌اند می‌خواهند این فاجعه را با دقت پیگیری کرده و پاسخ ملت‌ها را بدهند.

نماینده استان البرز در ادامه، در مورد برجام و نظارت دولت بر آن تصریح کرد: دولت باید در مورد بدعهدی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش دقت بیشتری کند و از تمام ظرفیت‌ها و قراردادهای خود بهره ببرد و در چارچوب قانون اقدام متقابل، پاسخ این کوتاهی‌ها را بدهد تا حقوق ملت ایران مورد هجمه استکبار قرار نگیرد.

کولیوند افزود: اکنون ایران در یک مقطع زمانی قرار دارد که کشورهای غربی، ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه شناخته‌اند و قدرتش را به درستی درک کرده‌اند و دولت نیز باید از این فرصت استفاده نماید و به آن‌ها اجازه عرض اندام ندهد. دولت باید واقعیت‌های برجام را با کشور تطبیق داده و موارد را به صورت شفاف و روشن به اطلاع مردم برساند

نماینده استان البرز ادامه داد: دولت باید حد معقول تمرکز را مشخص کند و باید اختیار کامل به استان‌ها بدهد تا استانداران بتوانند فرمان مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی را به پیش ببرند. این واگذاری می‌تواند بخشی از مشکلات استان‌ها را حل نماید.

کولیوند نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی در مورد نظارت دولت، قوه قضاییه و مجلس بر روی اتفاقات کشور بیان داشت: دولت، قوه قضاییه و مجلس باید تدبیری بیاندیشند که اولاً با کسانی که به بیت‌المال دست اندازی می‌کنند، برخورد قاطع شود و ثانیاً با فساد درونی سیستم دستگاه‌های دولتی و خصوصی برخورد جدی به عمل آید.

وی افزود: در بحث واگذاری کارها به شوراها و نهادهای عمومی غیردولتی نیز ریاست‌جمهور می‌بایست از ظرفیت‌های قانون اساسی به‌خصوص در سطح پاسخگویی به ملت به طور کامل استفاده نماید. ما در برنامه 5 ساله ششم این انتظار را داریم که دخالت‌های دولت در بسیاری از موارد کم شود لذا ارائه لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه منابع پایدار شهرداری‌ها از سوی دولت، مدّ نظر است.

نماینده استان البرز بیان داشت: ضمن تشکر از وزیر محترم بهداشت و درمان به خاطر توجه به استان البرز، از دولت می‌ خواهم تا به جدیت برخی مسائل استان مانند اتمام اتوبان همت و قطعه یک آزادراه تهران - شمال که موجب رفع ترافیک 9 استان همسایه استان البرز می‌شود را پیگیری نماید.

کولیوند در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: از دولت درخواست می‌کنم تا دستور جدی در خصوص تشکیل یک تیم ویژه برای بررسی منابع آب کشور و مسکن مهر را صادر نمایند و با هماهنگی مجلس شورای اسلامی، استراتژی مصرف سهمیه آب در کشور را به صورت ملی حل کنند تا این موضوع مورد مناقشه استان‌ها قرار نگیرد و از وزیر آموزش و پرورش نیز درخواست دارم تا نسبت به پرداخت پاداش خدمات بازنشستگان اقدام موثر را انجام دهند.

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: مجلس ، برجام ، ملت ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار