اهواز؛

وجود ۱۳ هزار دانش آموز در عشایر خوزستان

آموزش و پرورش عشایر با وجود کمبود ۳۹۰ نفر نیروی انسانی در سال جاری موفق به کسب رتبه دوم در بین ۲۳ استان کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: حدود ۱۳ هزار و ۴۹۱ دانش آموز عشایر در استان مشغول به تحصیل هستند.

حمید قنبری با برشمردن مشکلات آموزش و پرورش عشایری اظهار کرد: در ۵۹۰ مدرسه عشایری استان مشتمل بر یک هزار و ۱۱۴ کلاس درس، حدود ۱۳ هزار و ۴۹۱ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و این اداره با ادارات عشایری هفت استان کشور ارتباط دارد. 

وی افزود: آموزش و پرورش عشایر با وجود کمبود ۳۹۰ نفر نیروی انسانی در سال جاری موفق به کسب رتبه دوم در بین ۲۳ استان کشور شد و در بین ۴۱ منطقه استان نیز موفق به کسب رتبه هشتم در زمینه آموزشی شد. 

مدیر آموزش و پرورش هندیجان نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش هندیجان با هفت هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دانش آموزی سال گذشته حائز رتبه پنجم کنکور سراسری و رتبه اول کنکور سراسری در رشته تجربی و زبان خارجی در سطح استان شد و دو رتبه زیر هزار کشوری داشتیم، هندیجان در امتحانات نهایی رشته ریاضی رتبه ۹ و در رشته تجربی رتبه ۱۳ را به دست آورده است. 

خسرو حیاتی افزود: پس از سالها که هندیجان قبولی رشته پزشکی نداشت طی سه سال گذشته ۱۰ نفر موفق به قبولی در رشته پزشکی شدند.

انتهای پیام/و


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.