کتاب «سالار تیپ عمار» از نشر 27 بعثت که درباره زندگینامه شهید مهدی خندان است در مرکز تبادل کتاب رونمایی می‌شود.

گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص انگیزه نگارش کتاب «سالار تیپ عمار» گفت: شهید خندان شخصیت تاثیرگذار و جذابی داشت. او از روستا به جبهه های جنگ آمده بود و در ابتدا یک رزمنده عادی بود ولی فرمانده تیپ شد و از آن دست شخصیت هایی بود که مورد توجه همگان قرار داشت و بقیه بچه های جبهه دوستدارش بودند. از طرفی نحوه شهادت وی بسیار باشکوه، خاص و تاثیرگذار بود . همه اینها انگیزه هایی برای نوشتن زندگینامه این شهید بزرگوار بود. ضمن اینکه این کتاب در ادامه سری کتابهای فرماندهان شهید لشکر 27 بعثت است.

وی افزود: برای نوشتن این کتاب مصاحبه ای قدیمی از پدر مرحوم شهید خندان داشتم و همینطور با بقیه خانواده و دوستان و همکلاسی های این شهید بزرگوار گفتگو کردم. شهید مهدی روزنوشت هایی نیز داشت. او از زمانی که وارد جبهه شده بود، اقدام به نوشتن خاطرات خود در طی عملیات هویزه 59 کرده بود. با استناد به همه اینها زندگینامه شهید را نگارش کردم.

بابایی خاطرنشان کرد: این کتاب به همراه کتاب «به روایت همت» که دربرگیرنده سخنرانی ها و بیانات شهید محمد ابراهیم همت است؛ روز دوشنبه یکم شهریور در مرکز تبادل کتاب رونمایی خواهد شد. 

گفتنی است؛ گلعلی بابایی پیش از شروع به نگارش درباره 27 فرمانده شهید لشکر 27 بعثت، کتاب دیگری درخصوص شهید غنی پور یکی از شهدای اهل قلم به نام « قلمی به رنگ خاک» نگارش کرده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار