پرونده موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ/7

دقت اصابت موشک "R-11" چند کیلومتر است؟ + مشخصات و تصاویر

موشک "R-11" به گفته کارشناسان نظامی شبیه جنگ افزار آلمان نازی با نام "V-2" است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موشک "آر – 11 زملیا ( R-11 Zemlya) " یکی از موشک های بالستیک کره شمالی است که شباهتهایی به موشک "اسکاد" دارد.

این موشک از دهه 50 میلادی به صورت جدی طراحی شد و این موشک بر اساس گفته کارشناسان نظامی شبیه جنگ افزار آلمان نازی با نام "V-2" است.


**موشک "R-11 " چه ویژگی‌هایی دارد؟

" آر -11 (R-11) " یک موشک بالستیک کوتاه برد است که برای پرتاب آن از لانچرهای متحرک کمک گرفته می‌شود.  این موشک مسیر کمانی را برای حرکت انتخاب می‌کند و پس از اوج گیری از سطح زمین به هدف مورد نظر برخورد می‌نماید.

موشک

موشک مذکور با نام  "اس اس -1 (SS-1)" نیز شناخته می‌شود.  " آر -11 (R-11) " در پایان جنگ جهانی دوم توسط آلمانی‌ها مصادره شد و برای شلیک به "لندن" بارگذاری گردید.

موشک  " آر -11 (R-11) " با طول 10.3 متر، قطر 0/88 متر، وزن کلی 5 هزار و 400 کیلوگرم، سر جنگی شدید الانفجار یا هسته‌ای و سوخت مایع در بسیاری از کشورها عملیاتی شده است.

موشک


سایت "میسایل تریت (Missile Threat)" درباره ویژگی‌های موشک  " آر -11 (R-11) " می گوید: این موشک با برد عملیاتی 190 و دقت 3 کیلومتر، می‌تواند اهداف نزدیک را از بین ببرد.

موشک


این سایت با بیان اینکه دقت این موشک برای از بین بردن اهداف حساس کافی نیست، تصریح کرد: سر جنگی اتمی موشک   آر -11 (R-11) " مناسب برای از بین بردن اهداف تاکتیکی است.

سایت  "میسایل تریت (Missile Threat)" با بیان اینکه کلاس اف موشک " آر -11 (R-11) " از زیر دریایی پرتاب می‌شود، عنوان داشت: زیر دریایی کلاس "زولو (Zulu class submanjne)" توانایی حمل و شلیک سلاح مذکور را دارد.

**برد موشک R-11 چند کیلومتر است؟

سایت فس (Fas) درباره موشک بالستیک  " آر -11 (R-11) " می‌گوید: موشک مذکور با طول بیش از 10 متر، دقت 4000 متر و برد 130 کیلومتر می‌تواند اهداف با برد کوتاه را مورد اصابت قرار دهد.

این سایت درباره قدرت این موشک می‌افزاید: این موشک با کلاهک‌های شیمیایی می‌تواند اهداف را بهتر مورد اصابت قرار دهد.

گزارش ها نشان می دهد که موشک  " آر -11 (R-11) " علاوه بر کره شمالی در کشورهایی همچون مصر، عراق، روسیه، افغانستان، ارمنستان، قزاقستان، لیبی، سوریه، ترکمنستان، اوکراین، امارات متحده عربی، بحرین، ویتنام و یمن نیز عملیاتی شده است.

ارتش کره شمالی با استفاده از این موشک می تواند اهداف مورد نظر در مرزهای کره جنوبی را مورد اصابت قرار دهد و "پیونگ یانگ" این موشک را در سه سال اخیر بارها روی لانچر فرستاده است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
و سلام من بر اقتدا ر ارتش و سپاه که ضامن امنیت ایران زمین این یاد گار کوروش است پس مردم ایران راحت بخوابید که سپاه ایران خواب را از دشمنان ربوده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
سلام من به عماد
سلام من رعد به شهاب....
به شهاب يك دو سه....
سلام من به شما مردان بى ادعا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
ایران هم نوشته بود چرا نگفتین که ایران هم عملیاتی کرده!!!!!
آخرین اخبار