گلوله های ساچمه ای چشم صدها معترض کشمیری را هدف گرفت + تصاویر

نیروهای نظامی هند با شلیک گلوله های ساچمه ای به سمت معترضان کشمیری، چشم بسیاری از آنها را به شدت مجروح کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، پس از شدت گرفتن تنش ها در منطقه مورد مناقشه کشمیر، صدها نفر به دلیل جراحت ناشی از برخورد گلوله های ساچمه ای به چشم هایشان در یکی از بیمارستان های این منطقه بستری شدند.

یکی از روزنامه های هند روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد حدود 446 نفر از مردم کشمیر به دلیل شلیک گلوله ساچمه ای از سوی نیروهای نظامی هند به سمت چشمانشان در یک بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.  

گلوله های ساچمه ای چشم صدها معترض کشمیری را هدف گرفت + تصاویر

نیروهای نظامی هند در برخورد با معترضان کشمیر با شلیک گلوله ساچمه ای به سمت چشمانشان، آنها را به شدت مجروح کردند. به گزارش این روزنامه، تعدادی زیادی از این مجروحان بینایی خود را از دست دادند.

گلوله های ساچمه ای چشم صدها معترض کشمیری را هدف گرفت + تصاویر

پس از کشته شدن برهان مظفر وانی، فرمانده حزب مجاهدین کشمیر، در یک درگیری با نیروهای نظامی هند، مردم معترض این ناحیه به خیابان ها ریختند. پس از گذشت یک ماه مردم کشمیر همچنان به اعتراض خود ادامه می دهند. 

با بالاگرفتن تنش ها در این منطقه، نیروهای نظامی هند که کنترل کشمیر را در دست دارند، با گلوله های ساچمه ای به معترضان حمله کردند. دست کم 66 نفر در این درگیری ها جان خود را از دست دادند.

گلوله های ساچمه ای چشم صدها معترض کشمیری را هدف گرفت + تصاویر

یکی از پزشکان بیمارستانی که مجروحان در آن بستری هستند، در مصاحبه ای اظهار کرد: «این اولین بار است که می بینم تعداد زیادی از معترضان از ناحیه چشم مجروح شدند. نیروهای نظامی هند در زمان ناآرامی های سال 2010 نیز از این گلوله ها استفاده کردند؛ اما این بار در مقیاسی بسیار بزرگتر از گلوله های ساچمه ای استفاده شده است.» وی در ادامه افزود: روزانه تعداد زیادی مجروح از ناحیه چشم به اینجا آورده می شوند که بسیاری از آنها بینایی خود را برای همیشه از دست می دهند.

پلیس ادعا کرده است این گلوله ها کشنده نیست و تنها برای متفرق کردن تجمعات و اعتراض های مردمی مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما فعالان حقوق بشر معتقدند این گلوله ها موجب نابینایی افراد می شوند و از این جهت استفاده از آنها باید ممنوع شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
چون انقدر قدرت نداريم كه سكوت را بشكنيم انشاءلله درسالهاى بعد كه قدرتمان زيادتر شد ا ز لحاظ نظامى اين سكوت راخاهيم شكست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
شما هم که رسالتتون رو به خوبی انجام دادین..سکوت کامل آفرین خدا اجرتون بده
همه چیز سیاست نیست پس انسانیت چی
چرا این همه سکوت کردین مگه مسلمون نبودن مگه انسان نبودن الان وجدانتون خیلی راحته
خسته نباشید......
Kazakhstan
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
مرگ برهندگاوپرست کافر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار