سیسی تشریح کرد:

5 اصل مورد توجه مصر در قبال بحران سوریه

رئیس جمهور مصر به تشریح پنج اصلی که قاهره در تعامل با بحران سوریه مورد توجه قرار می‌دهد، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از البوابه الاهرام، عبدالفتاح سیسی گفت: موضع مصر در قبال بحران سوریه، بر پنج اصل استوار است: احترام به اراده ملت سوریه، یافتن راهکار مسالمت آمیز برای بحران، حفظ تمامیت ارضی سوریه، خلع سلاح شبه‌نظامیان و گروه‌های افراطی و بازسازی سوریه و فعال کردن موسسات آن.

وی افزود: مصر از حل بحران در سوریه، یمن و لیبی حمایت می‌کند و این در راستای حمایت از امنیت ملی مصر و جهان عرب است.

رئیس جمهور مصر درباره روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گفت: مربوط کردن روابط با این کشورها (حوزه خلیج فارس) با بحث کمک‌ها به مصر درست نیست.

رئیس جمهور مصر اعلام کرد: مصر اصولی را در سیاست خارجی خود دنبال می کند که عبارتند از شراکت و نه دنباله‌روی، اسلوب درهای باز، توازن با همه، اصول غیرقابل تغییر، احترام متقابل، منافع مشترک.

وی در ادامه تاکید کرد: روابط مصر با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها این فرصت را به مصر می‌دهد که نقش محوری برای دست یابی به راهکار ایفا کند.

رئیس جمهوری مصر از فلسطینی‌ها خواست که به آشتی ملی توجه کنند تا زمینه برای برپایی کشور فلسطینی که انتظار آن را می‌کشند، فراهم شود.

سیسی تلاش‌ها در زمینه حل موضوع فلسطین را به آب‌های راکد توصیف کرد و خواستار تشدید تلاش‌ها برای پویا کردن آن شد.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد: مصر به دنبال القای این موضوع به دیگران است که صلح به مثابه نوری است که چهره منطقه را اگر محقق شود، متحول می‌کند. این باور، نزدیکی برخی محافل اسرائیلی ایجاد شده و این تحول مثبتی است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار