عراق به داستان‌بافی ضد ایرانی روزنامه سعودی واکنش نشان داد

فرماندهی عملیات بغداد به ادعای مطرح شده در روزنامه الشرق‌الاوسط مبنی بر تصمیم ایران برای ترور سفیر سعودی‌ها در عراق، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، سرتیپ سعد معن، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد، اعلام کرد: سفارت عربستان در بغداد، اطلاعاتی مبنی بر تهدید جان ثامر سبهان به دستگاه‌های اطلاعاتی عراق نداده است.

وی افزود: هیئت‌های دیپلماتیک در عراق از امنیت کامل برخوردارند. همه دیپلمات‌ها و مراکز دیپلماتیک امن هستند؛ زیرا نیروهای امنیتی عراق اهمیت زیادی به تامین امنیت دیپلمات‌ها و مراکز دیپلماتیک می‌دهند.

معن تاکید کرد: سفارت عربستان در بغداد هیچ اطلاعاتی را درباره اینکه سفیر عربستان در داخل بغداد در معرض خطر قرار گرفته باشد، به دستگاه‌های امنیتی مربوطه عراقی نداده است.

سعد معن از رسانه‌های عربی (الشرق الاوسط) خواست که به منابع واقعی اخبار توجه کنند.

وی در عین حال درباره برخی تلاش‌ها برای تشویش اذهان عمومی و ناامن جلوه دادن عراق، با هدف ضربه زدن به نیروهای امنیتی هشدار داد.

این موضع گیری در واقع پاسخ دندان شکنی به ادعای روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط مبنی بر تلاش ایران برای ترور ثامر سبهان، سفیر سعودی در بغداد است و به دنبال آن موضع‌گیری خصمانه این سفیر درباره ایران است.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از منابعی که آن‌ها را «مطلع» نامید، مدعی شده بود: نقشه ترور ثامر سبهان، سفیر عربستان سعودی در عراق، از سوی ایران برنامه‌ریزی شده و اجرای آن به عهده شیعیان وابسته به تهران بوده است.

این روزنامه همچنین مدعی شده بود: یک گروهک عراقی با ایران در ارتباط مستقیم بوده است و آن‌ها به دنبال اجرای برنامه جدیدی هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
عراقی ها باید هوشیار باشند چون دشمنانشان دست به هر جنایتی می زنند تا به برادریمان را ضربه بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
احمق ها چنینند شما چه توقعی دارید
آخرین اخبار