سیستان وبلوچستان

ایجاد3هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در سواحل مکران

رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ترویج طرح‌های زراعی و باغی در چابهار ۳ هزار هکتار گلخانه در شهرستان چابهار ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رضا نجفی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر سواحل مکران ظرفیت خوبی برای کشت محصولات زراعی باغی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با مطرح شدن شیرین کردن آب دریا ایجاد 3 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در سواحل مکران مورد تصویب قرار گرفت و هم اکنون ایجاد 10 هزار هکتار گلخانه در دستور کار قرار دارد.

نجفی با اشاره به اینکه در این طرح هدر رفت آب از 80 درصد به 10 درصد کاهش می‌یابد، تصریح کرد: طرح لوله کشی مزارع سیستان نیز با 20 پیمانکار در حال اجرا است و تا پایان سال 96 به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی در استان افزود: تا کنون 173 هزار هکتار از محصولات باغی و زراعی استان بیمه شده‌اند. همچنین افزون بر 600 میلیارد ریال غرامت به بهره‌برداران محصولات باغی، زراعی، دام، طیور و میگو پرداخت شده است.

نجفی تصریح کرد: 169 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان سالانه حدود پنج میلیون تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند که با اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای این تولیدات افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.