همدان؛

برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت روز و هفته همدان

به مناسبت روز همدان برنامه های متنوعی در این هفته در همدان برگزار می شود.

برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت روز و هفته همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: زاد روز حکیم بوعلی سینا به نام روز همدان خوانده شده و بدین منظور برنامه های متنوعی با عنوان هفته همدان از  سوی شهرداری  و سایر دستگاه ها مانند میراث فرهنگی، اداره کل محیط زیست و تشکل های مردم نهاد در همدان برگذار می شود.

قدیمی با بیان اینکه همه مراکز علمی و فرهنگی شهرداری همدان در این برنامه مشارکت خواهند داشت، از برگزاری مسابقات برج هیجان، چیدمان 14 هزار مهره دومینو با محوریت همدان و معرفی جاذبه های آن، رونمایی از 3 جلد کتاب  در زمینه هوش و خلاقیت از سوی خانه ریاضیات استاد غیور خبر داد.

وی تصریح کرد: برنامه های متنوع دیگری چون شب رصدی و مسابقه موشک های آبی از سوی مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی، نمایشگاه عکس گذر، نمایشگاه عکس قاب حیات 3 و معرفی حیات وحش استان همدان با همکاری اداره کل محیط زیست استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار همچینن از برگزاری جشن ویژه روز همدان، مسابقات دارت، آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری و والیبال در 4 نقطه از سطح شهر خبر داد و گفت: همچنین پارک ها و فضاهای سبز گل کاری و کلیه معابر، خیابان ها و فضاهای شهری نیز آذین بندی خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در ادامه روز همدان را فرصت مناسبی برای معرفی همدان در سطح ملی و کشوری دانست و گفت: با توجه به اینکه جذب توریست تاثیر به سزایی در اقتصاد شهر خواهد داشت امید است با برنامه های متنوع در این روز بتوانیم چهره تاریخی و فرهنگی همدان را نه تنها در کشور بلکه در دنیا بهتر معرفی کنیم.

درویشی در ادامه از تخفیف شهربازی و تله کابین همدان در هفته همدان خبر داد.

جشن ازدواج دو دانشجوی پزشکی در آرامگاه بوعلی سینا و ادای احترام به این دانشمند، سوگند نامه دانشجویان فارغ التحصیل رشته پزشکی، بازی های سنتی در روز کارمند، تخفیف سینماها، مسابقات ورزشی، نقاشی متری کودکان، بازدید رایگان از نمایشگاه های حیوانات تاکسیدرمی، موزه تاریخ طبیعی و تالاب آبشینه، تخفیف ویژه اصناف، اتوبوس گردشگری و پوشش کشوری و ملی از دیگر برنامه های اجرایی در هفته همدان است.

انتهای پیام/ م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.