ساوه شمشکی: در تلاشیم سهمیه های المپیک زمستانی را حفظ کنیم

دبیر فدراسیون اسکی گفت: با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد در تلاشیم سهمیه های المپیک زمستانی را حفظ کنیم.

 ساوه شمشکی: در تلاشیم سهمیه های المپیک زمستانی را حفظ کنیمبهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  از حفظ دو سهمیه دوره قبل المپیک زمستانی خبر داد و گفت: با وجود مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم، سعی مان بر این است که سهمیه ها را حفظ کنیم. بودجه فدراسیون کشورمان در فدراسیون جهانی  و تعداد مسابقات افت کرده است. اما در تلاش هستیم که بتوانیم با برگزاری مسابقات متراکم تر، لغو  مسابقات سال گذشته را جبران کنیم و 3 سهمیه در بخش آقایان و 2 سهمیه در بخش بانوان را برای المپیک بعد هم حفظ کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی اسنوبرد که به تازگی تشکیل شده است، شانسی برای کسب سهمیه المپیک زمستانی دارد، بیان کرد: تیم ملی اسنوبرد بانوان در اردوی تدارکاتی به سر می برند. در مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی ساپورو، تیم بانوان هم شرکت خواهند کرد. در رشته اسنوبرد، در بخش آقایان هنوز موفق به کسب سهمیه نشده ایم؛ زیرا در رشته اسنوبرد، محدودیت وجود دارد و فقط 30 نفر اول جهان می توانند در این رقابتها شرکت کنند. اینکه بتوانیم جزء 30 نفر برتر قرار بگیریم، کار دشواری است؛ به همین جهت، باید در کلیه مسابقات جام جهانی فصل که حدود 15 مسابقه است، شرکت کنیم تا در مجموع بتوانیم جزء نفرات برتر شویم. ما هدف گذاری کرده ایم که انشالله در المپیک های بعد بتوانیم در این رشته نتیجه بگیریم.


ساوه شمشکی تصریح کرد: کشورهای دیگر، نمی ایستند و همه حرکت می کنند. متأسفانه ما در این یک سال، به اندازه سالها از اسکی جهان و آسیا عقب افتاده ایم. باید سعی کنیم که با کار بیشتر کمبودها را جبران کنیم. اگر بتوانیم با صد در صد توان پیش برویم، شاید بتوانیم بخشی  را جبران کنیم.


دبیر فدراسیون اسکی در خصوص تدوین تقویم ورزشی فدراسیون اسکی اظهار داشت: برای تدوین تقویم مسابقات بین المللی، جلسه ای را برگزار کردیم. مجموعاً 30 روز مسابقه بین المللی در طول فصل زمستان، در کشور خواهیم داشت که در 3 رشته متفاوت برگزار می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.