معاون وزیر بهداشت:

جشنواره فیلم سلامت پاسخی به درخواست جامعه است/ فیلمسازان را حمایت می‌کنیم

امید است با برگزاری جشنواره فیلم سلامت، ارتباط منطقی تری بین جامعه هنری و مدیران نظام سلامت برقرار شود.

دکتر محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به  اقدامات وزارت بهداشت درحوزه سلامت جامعه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه‌سازی‌هایی در این زمینه کرده است و با راه‌اندازی معاونت اجتماعی، شورای فرهنگی سلامت وموسسه آوای هنر سلامت اقداماتی کرده که به تولید محتوا منجر شود، این جشنواره پاسخی به خواست جامعه است که این حرکت استمرار یابد و ارتباط منطقی‌تری بین جامعه هنری و مدیران نظام سلامت برقرار شود تا از این ارتباط مردم جامعه سود ببرند و این فایده، سالم زیستن است.

وی در خصوص میزان تحقق شعار جشنواره سلامت اظهار داشت: طبق شعار جشنواره که «جوان نمی‌توانیم بمانیم اما سالم چرا»، مردم ما باید سالم زندگی کنند و این حق آنها است. ما نمی‌توانیم همیشه جوان بمانیم و روزی نیز خواهیم مرد. مرگ حق است، اما می‌توان کیفیت زندگی را بالا برد و خوب زیست. شرط آن هم این است که سبک زندگی‌مان را طوری انتخاب و اجرا کنیم که سالم بمانیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه عنوان کرد: اگر احساس می‌کنیم که باید نزد پزشک برویم حتما این کار را بکنیم، اقدامات پرخطری که سلامتی را به خطر می‌اندازد و ما را بیمار می‌کند انجام ندهیم و بدانیم که باید چه غذاهایی مصرف کنیم و کدام گروه را نخوریم. در این جشنواره از آثار هنری که در زمینه سلامت افراد جامعه ساخته شده باشند تقدیر خواهد شد و خوشبختانه این آثار تعداد زیاد و آمار خوبی دارند.

وی با اشاره به آمار آثار انتخاب شده در این جشنواره گفت: 24اثر بلند سینمایی، 25تله‌فیلم، 83اثر دانشجویی، قریب به 40اثر مستند،تعداد زیادی انیمیشن و حدود 12 مجموعه تلویزیونی انتخاب شده‌اند که این تعداد می‌تواند نشان‌دهنده توجه جامعه هنری به این حیطه باشد.

ایازی عنوان کرد: جامعه هنری درخواست داشتند ساز وکاری فراهم شود که به تولید و تامین محتوا کمک کند. ما در این مدت تولیداتی داشته‌ایم، مجموعه «پریا» حاصل همکاری ما و سیما بوده و بغیر از آن، مجموعه «کریمان»، ساخت وپخش چند انیمیشن و دو مجموعه «پرستاران»و «محبت مادری» که دومی به بحث زنان و زایمان می‌پردازد را هم داریم. با ادامه این روند در آینده تولیدات بیشتری خواهیم داشت و از فیلمسازانی که به ساخت اثر هنری در زمینه سلامت می‌پردازند حمایت خواهیم کرد. در جشنواره فیلم سلامت بعدی شاهد افزایش تولیدات و گسترده شدن نقش حمایتی وزارت بهداشت خواهید بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار