نخستین اقدام اوباما پس از سپری کردن تعطیلات دو هفته‌ای چه خواهد بود؟

واشینگتن پست در گزارشی نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا پس از سپری کردن تعطیلات دو هفته‌ای، روزهای کاری پرمشغله‌‌ای را پیش روی خواهد داشت.

نخستین اقدام اوباما پس از سپری کردن تعطیلات دو هفته‌ای چه خواهد بود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تعطیلات دو هفته‌ای «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، در «مارتاز وینه‌یارد» واقع در ایالت ماساچوست، روز سه‌شنبه پایان می‌یابد. وی در ماه پاییز، روزهای کاری پرمشغله‌ای را در پیش روی خواهد داشت. 

رئیس‌جمهور آمریکا به محض بازگشت از تعطیلات، برای همدردی با بازماندگان بلایای طبیعی و حوادث انسانی «باتون روژ،» پایتخت ایالت «لوئیزیانا» به این شهر سفر خواهد کرد. تاکنون 13 نفر از ساکنان بتون روژ بر اثر سیل ویرانگر ماه جاری جان خود را از دست داده و هزاران نفر آواره شده‌اند.

همچنین در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد)، کشته شدن «آلتون استرلینگ،» یک مرد سیاهپوست 37 ساله به ضرب گلوله پلیس اعتراض مردم را علیه تبعیض نژادی در نیروی پلیس آمریکا برانگیخت. قتل بی‌رحمانه این سی‌دی فروش در بیرون از فروشگاهی در «بارتون روژ» خشم سیاهپوستان را در پی داشت. حدود ۱۰۰ نفر -از جمله دوستان و بستگان استرلینگ- علیه نژادپرستی پلیس، تظاهراتی را در محل حادثه برگزار کردند و برخی از آن‌ها خیابان‌ها را بستند. پس از قتل استرلینگ بدست پلیس، فردی مسلح با شلیک به سوی دو افسر پلیس و معاون کلانتر، آن‌ها را به قتل رساند. 

اوباما بدلیل آنکه پس از قتل استرلینگ و افسران پلیس به شهر بارتون روژ سفر نکرد، مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اما، سیل اخیر بالاخره وی را وادار کرد برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کند. 

کاخ‌سفید همچنین تلاش خواهد کرد در مدت باقی‌مانده کنگره را وادار کند بودجه لازم برای ساخت واکسن ضد ویروس زیکا را تصویب کند. قانونگذاران نیز قرار است جلساتی را با اعضای دولت درخصوص 400 میلیون دلار پرداخت‌شده به ایران برگزار کنند. 

اوباما سوم اوت و پس از بازگشت از لوئیزیانا نیز روانه «نوادا» خواهد شد تا در نشست سالیانه محیط زیست شرکت کند. وی از دوم تا نهم سپتامبر (12 تا 19 شهریور) نیز به لائوس و چین سفر خواهد کرد. 

پیش‌بینی می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا ماه اکتبر تمامی تلاش خود را برای پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به کار گیرد.    



انتهای پیام/      
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار