سلسله جلسات «چشم متفكر» در حوزه هنری

سلسله جلسات كارگاهی پرفورمنس در عمل و نظر با عنوان «چشم متفكر» با حضور احمدرضا دالوند از روز سه‌شنبه دوم شهریورماه در حوزه هنری آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، احمدرضا دالوند درباره محتوای سلسله جلسات «چشم متفكر» در حوزه هنری گفت: به منظور ترفیع نگاه اهالی هنر نسبت به شناسایی تصویر در تئوری و عمل، این دوره با معرفی و شناخت هنر عمومی آغاز می شود و در ادامه جلسات سرفصل هایی همچون چشم متفكر، چشم ذهن، مبحث فرم و راه های سه گانه درك تصویر كه به امور رمزگونه، واقع گرایانه و تجریدی می پردازد، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در واقع در این جلسات به شیوه‌ها و تمرین‌های تفكر خلاق و كشف خلاقیت های ذهنی از ضمیر ناخودآگاه خواهیم پرداخت كه در غرب به آن «دوودلینگ» می گویند.
 
دالوند ادامه داد: همه مباحث مطرح شده در این جلسات با پخش تصاویر و مقالات همراه خواهد بود و به منظور آشنایی با مفهوم استعاره یا متا فور، كتاب «استعاره» در اختیار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت و ایشان ملزم به مطالعه و ارائه خلاصه كتاب در پایان دوره هستند. همچنین در پایان دوره در یك بازدید از موزه یا گالری، ضمن تطبیق مباحث نظری مطرح شده با واقعیت های عینی در آثار هنری، به ارائه نكاتی پیرامون شیوه های صحیح نصب آثار و نورپردازی و تهیه و انتشار كاتالوگ و بروشور نمایشگاهی پرداخته خواهد شد.
 
احمدرضا دالوند، منتقد هنری، نویسنده و پژوهشگر هنر، تصویرگر و طراح گرافیك است. دالوند از شاگردان ممیز بوده و فارغ‌التحصیل رشته گرافیك از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

از این هنرمند و كارشناس هنری تاكنون صدها اثر تصویرسازی در مطبوعات مستقل و معتبر به چاپ رسیده است. او در سال ۱۹۹۲ طراح برگزیده كتاب سال گرافیك اروپا و سپس سمپوزیوم بین ‌المللی طراحی در ژاپن شد. دالوند همچنین جزو داوران نمایشگاه سالانهٔ حروف‌نگاری پوستر اسماء الحسنی در سال ۱۳۹۴ بود.
 
اولین نشست از این دوره روز سه‌شنبه 2 شهریور از ساعت 10 صبح در سالن كنفرانس مركز تجسمی برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه مندان به این جلسات آزاد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار