آمریکا به جنگنده های سوریه هشدار داد

آمریکا به هواپیماهای نظامی دولت سوریه هشدار داد به نیروهای ائتلاف نزدیک نشوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت سوریه هشدار داد آماده سرنگون کردن هواپیماهایی است که نیروهای ائتلاف ضد داعش را در شمال سوریه تهدید کنند اما این وزارت خانه از اعلام یک منطقه پرواز ممنوع خودداری کرد.

مقامات ارتش آمریکا هفته گذشته بعد از مورد هدف قرار گرفته شدن نیروهای کرد و مستشاران ائتلاف در شهر شمالی حسکه، از این موضوع ابراز خشم کردند. جنگندههای ارتش آمریکا نیز دست کم دو بار برای عقب راندن هواپیماهای سوری بلند شدند اما هیچ برخورد هوایی صورت نگرفت.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون گفت: ما کماکان به رژیم سوریه نصیحت می کنیم از این مناطق دور بماند. ما می خواهیم از افراد خود بر روی زمین دفاع کنیم و آنچه برای دفاع از آنها نیاز است انجام دهیم.

کوک با این حال از استفاده از اصطلاح منطقه پرواز ممنوع خودداری کرد. هم جان کری وزیر خارجه آمریکا و هم هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری گفته اند حامی اعلام منطقه پرواز ممنوع هستند اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از اجرای چنین اقدامی اکراه دارد.

کوک گفت: این یک منطقه پرواز ممنوع نیست. اما عقل حکم می کند رژیم سوریه از مناطقی که نیروهای ائتلاف در حال عملیات هستند دور بماند. آمریکا هشدار به سوریه را از طریق روسیه ارسال کرده است.

کوک همچنین افزود این هشدار شامل جتهای روسی نیز می شود. وی گفت: اگر آنها نیروهای آمریکایی را تهدید کنند ما حق دفاع از نیروهایمان را داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکای جنایت کار شیطان صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مرگ وننگ بر آمریکا که مظهر کامل زور گویی وقلدریه،به خاک سوریه تجاوز کرده وبعد برای صاحب خانه وقیحانه وبیشرمانه خط ونشان می کشدای مرگ براین رفتارهای جنگلی که بازهم رحمت بر وحوش جنگلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
نگران نباش بزار کلینتون بیاد کاخ سفید حمله نهایی صورت خواهد گرفت و جنگ تمام خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
انتظار داشتم ناتو با اعلام منطقه پرواز ممنون این ماجرا رو که پنج سال کش داره تموم کنه حوصلمون سر رفت .
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
واقعا جسارت و زورگوی دیگه بیشتر از این که به بهانه جنگ با داعش و تروریست ها وارد سوریه شدن امریکایی های که قوم وحشی هستن و به جای مثلا گروه ائتلاف من در اوردی که باید داعش و تروریست ها رو هدف و تهدید کنند دولت و ارتش سوریه تهدید می کنند که با داعش و تروریست ها می جنگد. و بازم آشکارا نشان دادن که مورد حمایت هستن داعش و تروریست ها مزدور نیابتی جنگیدن برای صهیونیسم اسرائیل و وهابیون کثیف عربستانی در حمایت شدید امریکا هستن. بازم تکرار می کنیم مرگ بر آمریکا و هیچ غلطی نمی تواند کند.
Finland
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
سلام امریکا با اجازه چه کسی پایگاه زده مناطق کرد که مستقل نیستند و خاک سوریه است شما هم به روسها بگویید به آمریکا بگن
Finland
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
شما با اجازه چه کسی پایگاه زدید مناطق کرد که مستقل نیستند و خاک سوریه است شما هم به روسها باید به آمریکا بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
والله ما که نفهمیدیم چرا این آمریکا همیشه خودش رو نخود هر آش میکنه.کشوره سوریه مال سوری هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
دولت سوریه نیز در جواب آمریکایی ها باید بگوید چه کسی به شما اجازه داده در سوریه مستقر شوید، اگر دولت سوریه بدون اجازه آمریکایی ها در آمریکا نیرو پیاده کند بعنوان دشمن هدف قرار خواهد گرفت بصورت مشابه شلیک به آمریکایی ها نیز حق مسلم سوریه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
آمریکائی ها در خاک سوریه چه غلطی می کنند ؟!!!
چه مرجعی به آناه اجازه تجاوز به خاک سوریه را صادر کرده است ؟!!!
کشور آمریکا مشکلات داخلی مردمش را نمی تواند حل کنند ، آنوقت بدنبال تجزیه کشورهای خاورمیانه و ایجاد حاشیه امنیت برای حکومت دست نشانده و انگل صهیونیستی با تشکیل حکومت های قومی جدید در منطقه است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
کسی که منفی داده حتما باید دلیل منطقی داشته باشه
آخرین اخبار