لاریجانی در نطق پیش از دستور:

وزیر دفاع درباره مجلس درست حرف نزد/حضور موقت هواپیماهای روسی برای سوخت‌گیری نیازی به اجازه مجلس نداشت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دفاع نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می کردند.

استقرار پایگاه نظامی خارجی در ایران ممنوع است/ وزیر دفاع نسبت به مجلس درست حرف نزدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (سه شنبه، 2 شهریور ماه) با اشاره به پایگاه هوایی همدان و استفاده هواپیماهای روسی از آن گفت: در جلسه قبل نیز توضیحاتی در این مورد ارائه کردم و گفتم که ما هیچ پایگاهی به هیچ کشوری ندادیم.

وی افزود: حضور هواپیماهای روسی در پایگاه هوایی همدان امر موقتی برای سوخت گیری بود و به اجازه مجلس نیازی نداشت چون طبق قانون اساسی این کار ممنوع بوده و نظام هم این کار را نکرده است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تذکر به وزیر دفاع گفت: وزیر نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید  ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می‌کردند.

لاریجانی ادامه داد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تأکید کردند که مجلس در رأس امور است لذا در نظام هم باید در بیان مطالب و هم در اجرا به این موضوع توجه داشت بنابراین از همه دوستان می‌خواهیم به این ساختار و درجات نظام توجه کافی داشته باشند.

وی همچنین ضمن تبریک هفته دولت به رئیس جمهور، هیئت وزیران و خدمتگزاران گفت: دو شهید گرانقدر رجایی و باهنر با سوابق مبارزاتی ارزنده و روحیه وارستگی و شیفتگی به خدمت انصافا الگوی مناسبی برای مدیریت نظام جمهوری اسلامی بودند و هستند.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: امروز هم باید به این ساختار زیستی در مدیریت کشور توجه بیشتری کرد، برای ارواح مطهر این دو شهید گرانقدر آرزوی علو درجات می‌کنیم و به خانواده‌های آنها عرض ارادات می‌کنیم.

گفتنی است، سردار دهقان وزیر دفاع چند روز گذشته طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اعتراض نمایندگان مجلس و اینکه حضور هواپیماهای روسی در ایران باید در مجلس بررسی شود، گفت: این موضوع ربطی به مجلس ندارد، این کار تصمیم نظام در جهت مقابله با داعش و تروریستها در سوریه بوده است. (متن کامل اظهارات وزیر را اینجا بخوانید).



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
چطور انگلیس برای ماندن یا نماندن دراتحادیه اروپاازمردمش رای گیری میکند امابرای دراختیار دادن خاک کشورمان به بیکانه نه مردم نه نمایندگان مردم هیچی نبایدبگند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
ما ملت شریف و با غیرت باید انقلاب اسلامی امام را زنده نگه داشته باشیم
آخرین اخبار