ادعای مضحک واشینگتن تایمز: اتحاد شوم ایران و روسیه، آغاز مسیر دست‌یابی به رویاهای امپریالیستی تهران و مسکو

واشینگتن تایمز در گزارشی مدعی شد اتحاد تهران و مسکو، مخرب‌ترین تحول دهه اخیر برای حکومت بر خاورمیانه است.

ادعای مضحک واشینگتن تایمز: اتحاد شوم ایران و روسیه، آغاز مسیر دست‌یابی به رویاهای امپریالیستی تهران و مسکو
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه واشینگتن تایمز در گزارشی ادعا کرد: با نگاهی به تاریخ درمی‌یابیم غرب به لحاظ وجودی از سوی امپراتوری‌های ایران و روسیه تهدید می‌شده است. امروز نیز ایرانی‌ها به دنبال کسب قلمرویی هستند که وسعت آن از خلیج فارس در جنوب تا دریای مدیترانه در شمال غربی باشد.  

به ادعای این گزارش، روس‌ها نیز در عین حمله علیه همسایگان خود، در خاورمیانه نیز به دنبال ماجراجویی هستند. از سال 2008 سیاست خارجی روسیه در خدمت خط مشی پوتین یعنی ایجاد شکاف در ناتو، کاهش تمایل غرب برای برخورداری از یک سامانه دفاع موشکی و استفاده از روش‌ شوروی سابق در زمینه کنترل سلاح به منظور حفظ منافع ملی روسیه بوده است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: هدف پوتین از اعمال چنین سیاست‌هایی بازگرداندن اقتدار و تسلط گذشته روسیه است. کمپین مدرن‌سازی نیروی نظامی روسیه از جمله ارتقای تسلیحات هسته‌ای که شامل نمایش آن‌ها در سوریه هستیم، حامی سیاست‌های پوتین است. اما مرحله بعد، ترکیب اتحاد تهران و جاه‌طلبی‌های خرس روسی (نماد روسیه) یعنی استفاده از پایگاهی نظامی در ایران است.

به ادعای نگارنده، استفاده از یک پایگاه نظامی در ایران برای روسیه فواید زیادی به همراه دارد. این مسئله نه تنها مسیر روس‌ها را حدود 60 درصد کوتاه‌تر می‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه جابه‌جایی محموله‌های بزرگتری را می‌دهد. مزیت دیگر این است که روس‌ها می‌توانند در صورت تمایل مواضع و نظامیان آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند. اقدام اخیر روسیه برای منطقه پیامی داشت مبنی بر این که پوتین دیگر به جنگ تبلیغاتی و لفظی که در سال‌های نخست ریاست او بسیار متداول بود نیاز ندارد و وارد مرحله ثبات شده است.

روشنفکران آمریکا عادت دارند قدرت و جاه‌طلبی روسیه را نادیده بگیرند. اما در صورت مطالعه دقیق تاریخ روسیه متوجه اشتباه خود خواهند شد. ناوگان روسیه در دریای سیاه به همراه نیروهای زمینی این کشور در سوریه که تحت حمایت جنگنده‌های روس از داخل یا خارج ایران قرار دارند، موازنه قدرت در سوریه را به کلی تغییر داده است. این مسئله توان گروه تروریستی داعش را کاهش داده است؛ اما از طرف دیگر منافع آمریکا در خاورمیانه را نیز تهدید می‌کند. در نتیجه یک انتخاب پیش‌روی ما قرار دارد و آن پذیرش، «نظامی‌گری توسعه‌طلبانه» ایران و روسیه در مقابل ماهیت مرگبار داعش است.

در انتهای این گزارش ادعا شده است: شاید نتوان این اتحاد را از توافق هسته‌ای ایران مجزا دانست. اتحاد شومی که یکی از مخرب‌ترین تحولات دهه اخیر در زمینه امور بین‌المللی است. اتحادی که می‌توان آن را آغاز مسیر دست‌یابی به رویاهای امپریالیستی مشترک  دو دشمن بالقوه آمریکا دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
یک نفر هم بیاد رفتارها و حرکات نظامی غربیها را تحلیل بکنه.ایا درد امریکا در افغانستان عراق سوریه حقوق بشر است یا توسعه قلمرو و تضعیف کشورهای منطقه و غارت انها و نشان دادن قدرت خود به کشورهای چین و روسیه و ...و کنترل قدرتهای بزرگ در حال برخاستن همچون چین و روسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
حزب های خوب آمریکا با آدمهای خوب روسیه ایران هم اتحاد شوید ،تا تروریست های جهان را از بین ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
کافر همه را به کیش خود پندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
یکی ما امپریالیستیم یکی اونا :)))
چقدر اینا خیال پردازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر صهیونیسم فراماسون (در بند) شیطان پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
اگر واقعا اینطور هم باشه چه اشکالی داره دهها سال است امریکا انگلیس در کل خاوره میانه جولان داده اند و خونها ریخته اند حالا مدتی هم در سایه ایران و همپیمانانش کمی روی ارامش و اسایش را ببیند همیشه شعبون بوده یکبار هم رمضون باشه چه اشکالی داره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
اتحاد این دو قدرت منطقه ای رعب و وحشت رو برای کشور های متجاوز به با اورده و سعی می کنن طبق معمول از طریق شبکه های رسانه ای اقدام به جو سازی کنند که متاسفانه همیشه هم موفق بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
اینا چی میزنن؟
آخرین اخبار