کتاب های کودک و نوجوان ما هیچ جذابیت بصری ندارند

ساقی زارعی گفت: من وقتی برای بچه خود کتاب می‌خرم، پس از دوبار نگاه کردن به آن‌ها خسته می‌شود!

ساقی زارعی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آن که میل مطالعه در افراد چگونه ایجاد می‌شود، گفت: این علاقه در خانواده به وجود می‌آید و بچه‌هایی که در سبد کالایی خانوادشان کتاب دارند، حتی اگر علاقه‌مند به کتاب خواندن نباشند، بدان عادت می کنند. کم کم به سمتی می‌روند که درباره هر موضوعی مطالعه داشته باشند. آموزش در دامان خانواده شکل می‌گیرد، هرچه هم در مدرسه تلاش کنند تا خانواده کتابخوان نباشند، اتفاقی نمی‌افتد.

وی بیان کرد: باید از بچگی روی افراد کار شود که متاسفانه کتاب های کودک ما  جذابیت های بصری پایینی دارند. من وقتی برای بچه خود کتاب می خرم پس از دوبار نگاه کردن به آن‌ها خسته می‌شود، اما در خارج کتاب هایی برای کودکان وجود دارد که آن قدر قشنگ است که فقط می خواهند نگاهش کنند. در فرهنگ ما کتابخوانی جایگاهی ندارد و شعور مردم با پول و ماشینشان سنجیده می شود.

زارعی ادامه داد: من به عنوان یک نویسنده با کتاب هایم سنجیده نمی شوم، بلکه با میزان درآمدم مورد قضاوت قرار می گیرم.

این نویسنده در خصوص راهکار حل این معضل گفت: این مسئله باید آسیب شناسی شود و در فیلم هایی که کارگردانان می سازند، به آن‌ها توجه شود. ما در فیلم ها قهرمان کتابخوانی که آدم موفقی نیز باشد، نداریم. در کشور ما که سینما حرف اول را می زند، باید از راه سینما فرهنگ سازی شود. با فیلم ساختن می توان تاثیرگذار عمل کرد یا اگر کتاب در مورد کتابخوانی نوشته شود، بی شک افرادی به سمت کتابخوانی سوق پیدا می‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار