سمنان;

توزیع ۲۱ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه در سمنان

سبدهای غذایی این کودکان شامل برنج، رب‌گوجه، روغن، ...است که به والدین آنان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت :در سال گذشته، ۲۱ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی بین یک هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان توزیع شد.
علی عرب ضمن بیان اینکه سوء تغذیه به عنوان یک بیماری حاد در جامعه تعریف شده است، گفت: در سال گذشته، ۲۱ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی بین یک هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان سمنان توزیع شد.
وی افزود: در سال گذشته، سبد غذایی در نظر گرفته شده برای استفاده یک هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خریداری و در بین نیازمندان توزیع شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان ارزش ریالی هر سبد غذایی را معادل ۷۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: سبدهای غذایی این کودکان شامل برنج، ماکارونی، رب‌گوجه، سویا، گوشت قرمز، روغن، تخم‌مرغ و عدس است که به والدین آنان تحویل داده می‌شود.
عرب افزود: کودکان مبتلا به سوء تغذیه در بازه سنی شش ماه تا شش سال از مراکز بهداشتی و درمانی، معرفی و این نهاد پس از بررسی های لازم با تأیید نیازمندی خانواده، بین هر یک از این افراد هر ماه سبد غذایی به ارزش ۷۰ هزار تومان توزیع می کند.
وی با اشاره به اینکه برنامه حمایتی توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه با مشارکت کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی با هدف رفع سوء تغذیه کودکان در حال اجرا است، تصریح کرد: بخش عمده ای از مشکلات و بیماری های کودکان ناشی از سوء تغذیه است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از مأموریت های مهم کمیته امداد، بهبود و سلامتی خانواده های تحت پوشش و حمایت فراگیر از بیماران نیازمند جامعه است،  تصریح کرد: طی سال گذشته این نهاد توانست با حمایت ۵۸ میلیارد ریالی، هزینه درمان ۳۰ هزار رجوع بیمار نیازمند و مددجوی تحت حمایت استان را پرداخت کند.
عرب در پایان یادآوری کرد: هم استانی های محترم می توانند از طریق تلفن همراه با شماره گیری #۵*۴*۴*۵*۷۴۱* و درج شناسه واریز ۲۱۵۰۰۰۰۱۲۷ به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.