مشهد؛

تهیه طرح جامع زیارت در مشهد

معاون هماهنگی و مدیریت زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: طرح جامع زیارت استان که به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده طرح جامعی برای زیارت آسان زائران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمد حسن واحدی در جمع زائران استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری افزود ، زیارت عارفانه آسان ارزان با کیفیت با ماندگاری مناسب، تکریم زائربرای دو هدف مقدس، ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری در زندگی مردم از ویژگیهای طرح جامع زیارت است.

وی گفت: در راستای زیارت آسان طرحی به نام طرح مبدا به مبدا در آینده نزدیک اطلاع رسانی و اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی و مدیریت زائرین استانداری خراسان رضوی افزود:این طرح یک زیارت گروهی است که با ٣٠ الی ٥٠ درصد تخفیف و زائرین فقط دغدغه زیارت خواهند داشت.

واحدی گفت :در این طرح اسکان،بهداشت،غذا و مکان آماده خواهد بود وسفر مدیریت خواهد شد و علاوه بر زیارت امام رضا(ع) بازدید از جاهای دیدنی مشهد و خارج مشهد هم خواهند داشت.

وی با اشاره به طرح آغاز ماه عسل مزدوجین جوان از شهر مشهد که ایده رشیدیان استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس این طرح در آینده نزدیک هر جوانی که ازدواج کند میتواند با مراجعه به سامانه و ثبت درخواست به مشهد مقدس بیاید و ماه عسل زندگی مشترکشان را در مشهد بگذرانند که از ویژگیهای این طرح دریافت وام زیارت واستفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت زائرین استانداری خراسان رضوی آموزشهای ویژه در ابتدا زندگی مشترک متناسب با فرهنگ رضوی را از ویژگی های این طرح اعلام کرد.

واحدی طرح مهر درخشان رضوی را از طرح های تولیت آستان قدس رضوی است اعلام کرد وگفت :این طرح که ویژه زیارت اولی های محروم است رایگان بودن بسته های زیارت از ویژگی های این طرح است و در حال حاضر ١٥٠٠نفر از استانهای مختلف با استفاده ازاین طرح به مشهد آمده اند.

وی افزود:در راستای زیارت ارزان قیمت ٣٠ زائرسرای ارزان قیمت در اطراف حرم در حال ساخت است و استان خراسان رضوی به هر استان کشور ١٠ میلیارد تومان هدیه داده است که ٥ میلیارد برای خرید زمین و ٥ میلیارد تومان برای پروانه ساخت از شهرداری است و هر استان باید با کمک خیرینش و تحت نظر نماینده ولی فقیه استان خود این زائرسرا را بسازد.

معاون هماهنگی و مدیریت زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: آغاز به کار و نخستین زائرسرا مربوط به استان قزوین است که باشبی ١٠هزارتومان در حال خدمت رسانی به زائران خود است برای اسکان و زیارت آسان در مبادی ورودی شهر مشهد 2 زائر شهر نیز ساخته خواهد شد که عملیات اجرایی یکی از زائرشهرها آغاز و دیگری در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

واحدی افزود:در بحث زیارت مردم باید وارد شوند خیرین در قالب تشکل مردمی با اهداف زیارت و میزبانی مردمی تصمیم سازی و تصمیم گیری مردمی بشود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار