گرگان؛

زندگی در جنگل سنت دیرینه ی مردم گلستان

بیش از4هزار هکتار از اراضی جنگل های خدادای گلستان این روزها مملو از مسافرانی است که از گوشه و کنار کشور مهمان موقتی این طبیعت زیبا می شوند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ عده ای از گلستانی ها طبق یک رسم دیرینه مردمان برخی روستاهای گرگان،مانند آهنگرمحله،جلین،قرن آباد در  مرداد  ماه به صورت طایفه ای چند هفته ای را مهمان طبیعت می شوند.

ما هم در این گزارش سراغ خانواده آقای دباغ رفتیم و از با هم بودن همه فامیل در کنار هم و طبیعت پرسیدیم.

آقای دباغ می گوید:امسال هم مثل سال گذشته با برنامه ریزی که داشتیم همه فامیل تصمیم گرفتیم به جنگل قرن آباد ساکن شویم و از این طبیعت خدادادی لذت ببریم.

زندگی در جنگل سنت دیرینه ی مردم گلستان

خانم طیبی گفت:این دور هم بودنها صله رحم،ایجاد لحظه های شاد را برای همه ی ما به همراه دارد.

وی افزود:با توجه به اینکه این روزها همه به نوعی سرگرم فضای مجازی هستند در این مدت همه ما سرگرمی های دیگری را ترجیح می دهیم.

زندگی در جنگل سنت دیرینه ی مردم گلستان

آقای طیبی در خصوص احترام به میزبان گفت:در این مدت سعی می کنیم به درختان آسیب نزنیم به همین خاطر برای درست کردن غذا کپسول و گاز را همراه خودمان آوردیم.

زندگی در جنگل سنت دیرینه ی مردم گلستان

خانم تجری می گوید:پاکیزه نگه داشتن محیط زیست وظیفه ی همه ی ما است،همه خانواده ها که در این چند هفته مهمان طبیعت هستند زباله های تولید شده را به خارج از جنگل منتقل می کنند.

زندگی در جنگل سنت دیرینه ی مردم گلستان


وی در خصوص مصرف انرژی در روزهای گرم تابستان گفت:مرداد ماه اوج گرما در این فصل است که حضورمان در جنگل کاهش مصرف انرژی را هم بدنبال دارد.

دور همی های این چنینی یک بار دیگر به ما یادآوری میکند که هر چند آسایش زیاد زندگی های امروز با پیشرفت و پیچیدگی بدست می آید اما آرامش واقعی را فقط می توانیم در سادگی و صمیمیت جستجو کنیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.