گرگان ؛

بابونه گلستان سرشار از فایده

بابونه در مناطق کوهستانی گلستان می روید.


به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گیاه دارویی بابونه از مهمترین گونه های معطر دارویی چندساله است که از پراکنش بسیار خوبی در مناطق باز و کوهستانی استان گلستان برخوردار است .



بابونه از نظر طب قديم ايران گرم و خشك و از تقويت كننده هاي تلخ بحساب مي آيد . این گیاه به عنوان گیاهی یکساله است که قسمت مورد استفاده آن در فاصله ماه های اردیبهشت تا مهر ماه از ساقه آن جدا می کنند که به آن کاپیتول های می گویند . این کاپیتول ارزشمند گل بابونه دارای خواص و فواید بسیاری است.

بابونه گلستان سرشار از فایده
این گیاه دارویی به عنوان یکی از مهمترین منابع آنتی اکسیدان های طبیعی، نقش مهمی را در پیشگیری و درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان، قلب و عروق، تصلب شرائین، پیری، التهابات  ، ضد آکنه  و جوش غرور، دیابت و گوارش دارند.

بابونه گلستان سرشار از فایده
بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است ، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محل های دردناک بمالید . چای بابونه درمان کننده کم خونی است. برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است ده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید.

بابونه گلستان سرشار از فایده

خواص آن به خصوص برای پوستهای شکننده و حساس در مقابل تغییرات جوی مفید است. دم کرده ساده بابونه در استعمال خارجی روی پوست صورت برای حفاظت از پوست بهترین تاثیرها را دارد. شامپوی همراه با بابونه اندکی رنگ مو را روشن می گرداند. بابونه در کنار زیزفون و نعناع در برخی از کشورها بیشترین مصرف را در صنعت داروسازی دارد.


بابونه گلستان سرشار از فایده


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار