نیویورک تایمز: ابهام در وضع سلامت نامزدهای 68 و 70 ساله انتخابات آمریکا/ چرا کلینتون و ترامپ مدارک پزشکی خود را منتشر نمی‌کنند؟!

نیویورک تایمز در مطلبی به پنهان‌کاری نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا درباره وضع سلامت خود پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ – نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه – در ارائه اطلاعات دقیق درمورد سلامت فردی خود نسبت به بسیاری از نامزدهای ریاست جمهوری سالهای اخیر محتاط‌تر و پنهان‌کارتر هستند. این در حالیست که تاکنون در هیچ انتخاباتی سابقه نداشته است هر دو نامزد انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تا این حد پیر باشند. 

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: نکته جالب‌تر این است که کلینتون 68 ساله و ترامپ 70 ساله اکنون بیش از یک سال است درگیر یک رقابت انتخاباتی دشوار هستند و همین مسئله ممکن است سلامت آنها را بیش از پیش دچار مشکل کرده باشد. با این حال، آنها تاکنون از ارائه آخرین اطلاعات درباره وضع سلامت خود یا معرفی پزشکان شخصی خود برای مصاحبه امتناع کرده‌اند.
 
در این میان، با وجود آنکه ترامپ 2 سال از کلینتون بزرگ‌تر است، موضوع سلامت اولین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به یک ابزار انتخاباتی جدید برای انتقاد از او تبدیل کرده است. نامزد جمهوری‌خواهان تاکنون در سخنرانی‌های مختلف بارها سلامت جسمی و روانی کلینتون را زیر سوال برده و نزدیکان او نیز شایعات زیادی را درباره بیمار بودن کلینتون مطرح کرده‌اند. 

«هوپ هیکس» یکی از سخنگویان ترامپ روز گذشته گفت نامزد جمهوری‌خواهان هیچ مشکلی در رابطه با انتشار مدارک پزشکی خود ندارد؛ مشروط بر آنکه هیلاری کلینتون نیز این کار را انجام دهد! از سوی دیگر، مشاوران کلینتون می‌گویند با توجه به اینکه وی اوایل سال گذشته یک بار به تفصیل درباره وضع سلامت خود به رسانه‌ها توضیح داده است، این بار نوبت ترامپ است که جزئیات مربوط به وضع سلامت خود را برای رای‌دهندگان آمریکایی بازگو کند. 

در گذشته، نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از «رونالد ریگان» تا «میت رامنی»، ماه‌ها پیش از برگزاری انتخابات سراسری مدارک پزشکی خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند یا امکان مصاحبه پزشکان خود را با خبرنگاران فراهم کردند. حتی «جان مک‌کین» به خبرنگاران اجازه داد بیش از 1100 صفحه از محتویات پرونده پزشکی او را به دقت مطالعه کنند. 

در میان نامزدهای انتخاباتی دموکرات نیز «ال گور» و «جان کری» ماه‌ها پیش از انتخابات به صورت کاملاً شفاف درمورد وضع سلامت خود با خبرنگاران صحبت کردند و حتی «جان کری» با صداقت تمام به آنها گفت که پیشتر به سرطان پروستات مبتلا بوده است. «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» نیز با وجود آنکه مشاوران آنها خبرنگاران را قانع کرده بودند که به دلیل جوان بودن در سلامت کامل به سر می‌برند، به میل خود اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار رسانه‌ها قرار دادند. 

اما ترامپ که با وجود اضافه وزن بالا گفته می‌شود علاقه خاصی به "فست فود" دارد و زیاد هم اهل خوابیدن و استراحت کردن نیست، دسامبر گذشته تنها به انتشار یک بیانیه 4 پاراگرافی درباره وضع کلی سلامت خود از زبان پزشک معالجش اکتفا کرد؛ بدون آنکه به کوچکترین جزئیاتی از تعداد ضربان قلب، وضع تنفس، سطح کلسترول خون، سابقه بستری شدن در بیمارستان یا سابقه خانوادگی ابتلا به یک بیماری خاص اشاره‌ای داشته باشد. 

هیلاری کلینتون نیز اگرچه ماهها پیش از ترامپ در ژوئیه 2015 یک بیانیه کاملتر 2 صفحه‌ای را درباره وضع سلامت خود منتشر کرد که در آن به سابقه وجود یک لخته خون در سرش نیز اشاره شده بود، از آن زمان تاکنون با وجود شبهات زیادی که درباره بهبودی کاملش مطرح شده، هنوز اطلاعات جدیدتری از وضع سلامت خود در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار