کرمانشاه؛

ماهیدشت پتانسیل صنعت پرورش اسب را دارد

استاندار کرمانشاه گفت:ماهیدشت پتانسیل صنعت پرورش اسب را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ استاندار کرمانشاه گفت:لازم است که در کنار مجتمع‌های پرورش اسب در ماهیدشت مجموعه‌ای برای برگزاری مسابقات سوارکاری احداث شود.

اسداله رازانی با اشاره به اینکه صنعت پرورش اسب در منطقه ماهیدشت می‌تواند رونق این صنعت را دربرداشته باشد گفت: اگر علاقه مندان در این بخش سرمایه‌گذاری کنند؛ ما نیز هرگونه حمایتی که لازم باشد برای حمایت از سرمایه‌گذاران انجام خواهیم داد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 2 هزارسر اسب نژاد کرد و عرب در استان گفت: حدود 50 واحد پرورش اسب داریم که 25 واحد آن دارای مجوز هستند.

شهبازی با بیان اینکه اسب‌های نژاد عرب دارای تبارنامه هستند افزود: این اسب‌ها از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.داشتن تبارنامه به عنوان شناسنامه اسب و هویت این حیوان محسوب شده و نشان دهنده اعتبار و اصالت اسب است.

اسب نژاد کرد دارای بدنی با استقامت بالا، پر نفس بوده و از نظر زیبایی هم دارای یال و دم زیبایی است که بسیار مورد توجه سوارکاران حرفه‌ای است.

شهبازی با بیان اینکه به منظور شناسنامه‌دار کردن اسب نژاد کرد اقدامات خوبی صورت گرفته گفت: اسب داران مشارکت خوبی در این خصوص داشته و کار فنوتیپی این اسب‌ها در استان انجام شده و به منظور گرفتن تبارنامه به خارج از کشور فرستاده شده است.

شهبازی افزود:کرمانشاه مهد پرورش اسب است و به دنبال اقتصادی کردن صنعت پرورش اسب هستیم و با نگاه صنعتی امیدواریم بتوانیم پرورش اسب را در استان به جایگاه اصلی برسانیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.