کتابخوان/40

داریوش ارجمند: همه کتاب‌های کلاسیک را خوانده‌ام

کتاب خواندن تاثیر زیادی بر بازیگری دارد و من تمامی کتاب‌ها و نمایشنامه‌های کلاسیک را خوانده‌ام.

داریوش ارجمند: همه ی کتاب های کلاسیک را خوانده ام
داریوش ارجمند، بازیگر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در رابطه با میزان کتاب خوانی خود، گفت: حرفه من جوری است که باید کتاب بخوانم، کتاب خواندن تاثیر زیادی بر بازیگری دارد و کتاب‌هایی در ژانر روان شناسی، جامعه شناسی و رمان برای بازیگری بسیار مفید هستند.

وی درباره کتاب‌های تاثیرگذاری که تاکنون مطالعه کرده، عنوان کرد: کتاب خیلی خوانده‌ام و الان نمی‌دانم کدام را به عنوان کتاب تاثیرگذار معرفی کنم، من تمامی کتاب‌ها و نمایشنامه‌های کلاسیک را خوانده‌ام و انتخاب از میانشان سخت است.

بازیگر سریال «ستایش»، درباره چگونگی شکل گیری ریشه علاقه مندی افراد به کتاب خواندن، گفت: برای کتاب خواندن باید تربیت شد، انسان موجودی اکتسابی و فاقد علم لدنی است، پس باید از خانواده یاد بگیرد که کتاب بخواند.

ارجمند ادامه داد: در گذشته بساط‌های دیجیتال نبود و مادربزرگ‌ها تمام این کارها را بر عهده می‌گرفتند و قصه گو بودند، اما الان دنیای دیجیتال به کودکان فرصت و اجازه کتاب خوانی را نمی‌دهد و برای علاقه مند کردن مردم به کتابخوانی هنرمندان هیچ کاری نمی‌توانند، انجام دهند.

بازیگر «ناخدا خورشید»، بیان کرد: کتاب خوانی افراد باید از خانواده آغاز شود و ادامه پیدا کند، اغلب عادت‌ها در اشخاص از خانواده شروع شده و بعد گسترش می‌یابد.

وی در خصوص آخرین فعالیت خود گفت: هم اکنون مشغول بازی در سریال «ملکا» هستم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
آقا اجازه! خوش به حالتون! ما که هروقت میخواهیم کتاب بخریم، وقتی قیمتش را میپرسم، میرم پفک میخرم!
آخرین اخبار