شیراز؛

فارس رتبه دوم جرائم سایبری در کشور

از طریق شبکه ‌های غیر مجاز اطلاعات افراد در فضای مجازی به فروش گذاشته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه در این استان بیش از دو میلیون و 500 کاربر فضای مجازی فعال وجود دارد گفت: در آینده از طریق شبکه ‌های غیر مجاز اطلاعات افراد در فضای مجازی به فروش گذاشته شود.
حسینی افزود: امروزه حضور کاربران اینترنت درفضای سایبری و عدم رعایت نکات امنیتی موضوعی است که این دغدغه را به وجود می‌آورد که در آینده از طریق هکر ها اطلاعات افراد در فضای مجازی به فروش برسد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در فضای مجازی هیچ گونه امنیت و اعتمادی وجود ندارد تصریح کرد: ضروری است کاربران با رعایت اصول امنیتی  از شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنند و پس از اطمینان وارد فضای مجازی شوند.
وی استان فارس را در کشف جرائم سایبری پس از تهران بزرگ در رتبه دوم اعلام کرد و گفت: این موضوع به گونه‌ ای است که در سال گذشته 94 درصد جرائم سایبری استان کشف و متهمین به دستگاه قضایی انتقال داده شدند و مهم‌ ترین جرائم پارسال هتک حرمت، برداشت غیر مجاز از حساب شخصی افراد و کلاهبرداری اینترنتی بود.
حسینی با بیان اینکه امروزه از بین 152 شبکه اجتماعی فعال که در دنیا وجود دارد کاربران ایرانی در بیش از 50 شبکه عضو و فعال هستند، ادامه داد: شبکه ‎های اجتماعی ایرانی در بین کاربران داخلی مقبولیت ندارد که علت اصلی آن عدم اعتماد به شبکه ‌های داخلی گزارش شده است.
رئیس پلیس فتای استان فارس میانگین استفاده کاربران اینترنتی در کشور را بین 8 تا 9 ساعت در شبانه روز اعلام کرد.
وی بیان کرد: بر اساس گزارش‌ های ارئه شده 78 درصد کاربران زنان، دانشجویان و دانش آموزان هستند که به صورت آنلاین از فضای مجازی استفاده می‌کنند.
حسینی تصریح کرد: ناامن بودن فعالیت برای کلاهبرداران اینترنتی از جمله موضوعاتی است که پلیس سایبری استان قادر است با تشکیل پرونده از سوی شاکیان پرونده در این زمینه اقدام و متهمان را شناسایی و دستگیر کند.
 انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.