آبادان؛

تمایل پتروشیمی های ماهشهر برای سپرده گذاری در تهران

فرماندار ماهشهر از تمایل شرکت های پتروشیمی ماهشهر برای سپرده گذاری در بانک های تهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛منصور قمر فرماندارماهشهردر جلسه منطقه ای بررسی مشکلات صادرات از شهرهای مرزی و بندری استان خوزستان در فرمانداری آبادان گفت: گردش مالی استان خوزستان از محل صادرات محصولات صنایع پتروشیمی ماهشهر هفت میلیار دلار (معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان) بوده است که می تواند نقش موثری را در توسعه صادرات و بهبود گردش مالی در سطح استان را سبب شود.

وی از تمایل صنایع پتروشیمی برای سپرده گذاری و دریافت کارتهای بازرگانیشان از تهران خبر داد و افزود: ما به شدت با این شیوه از کار مخالفیم و بارها چه در زمان استاندار پیشین و چه فعلی نگرانی، ناخرسندی و انتقاد خود را از این بابت اعلام کرده ایم.

قمر گفت: اگر چه قرار بود تا کار سپرده گذاریها در بانکهای استان انجام و در این زمینه نیز تقریبا استارت کار زده شد اما هنوز موفق به انجام عملی این کار نشده ایم و این در حالیست که این اقدام می تواند تاثیر به سزایی در توسعه فعالیتهای صادراتی از استان خوزستان داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم سازی امکانات و تسهیلات مورد نیاز در این زمینه، افزود: اگر چه کارکرد بخشهای گمرکی و بندری در راستای وظایف محوله است اما می توان با فراهم سازی شرایط و امکانات مورد نیاز همچون باسکول جلوی بهانه تراشی های برخی از آنان را گرفت.

فرماندار ماهشهر با اشاره بر ضرورت وجود باسکول متناسب برای پاسخ به نیاز صنایع برای صادرات گفت: اگر چه شرایط قدری بهبود یافته اما پیش بینی می شود که صنایع ما هرازگاهی با مشکلاتی مشابه مواجه شوند که بایستی برای رفع آن یک تصمیم و اقدام عملی مناسب صورت گیرد.

قمر افزود: متاسفانه به دلیل یاد شده شرکت پتروشیمی امیرکبیر به اجبار کار صادرات ۱۳۰ هزار تن از محصولات خود را از طریق بندرعباس انجام داد که این موضوع از نظر ما غیر قابل قبول است و بایستی برای آن چاره اندیشی شود.

وی گفت: طبق قانون بیستم مناطق ویژه اقتصادی، باید استقرار و قلمرو کارشناسان گمرک برای صدور گواهی تولید روی دروازه ها باشد و این در حالی است که گاها دیده شده که کارشناسان گمرکی برای این کار در درون کارخانه و مجتمع ها ورود پیدا می کنند، گرچه در نگاه اول این کار چندان هم بد نیست اما می تواند زمینه بهانه جوی های بعدی برخی از آقایان را موجب شود به همین دلیل باید حدود رعایت شود.

قمربار دیگر ضمن تاکید بر فراهم سازی بسترهای لازم برای صنایع از جمله پتروشیمی و لزوم دریافت کارتهای بازرگانی آنان از استان به جای تهران تصریح کرد: برخی از دستگاههای اجرایی نباید منتظر دریافت حکم از مراتب بالا دست خود برای انجام وظایف محوله شان باشند بلکه باید به طور خودجوش نسبت به انجام امور تلاش کنند.

وی افزود: انجام امور با یک نامه و یا یک نشست اولیه عملیاتی نمی شود به همین دلیل باید ضمن صرف زمان و تشویق صنایع بهانه ها را از آنان گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.