ظریف در همایش تجاری ایران و نیکاراگوئه:

با عزم راسخ به نیکاراگوئه آمدیم که رابطه عمیق انقلابی را با رابطه گسترده اقتصادی مستحکم‌تر کنیم

وزیر امور خارجه گفت: امروز ما با عزم راسخ به نیکاراگوئه آمدیم که این رابطه عمیق انقلابی را با یک رابطه گسترده اقتصادی مستحکم‌تر کنیم.

با عزم راسخ به نیکاراگوئه آمدیم که رابطه عمیق انقلابی را با رابطه گسترده اقتصادی مستحکم‌تر کنیمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران طی سخنانی در همایش تجاری ایران و نیکاراگوئه با حضور وزرا، نهادهای اقتصادی و تجاری از بخش دولتی و خصوصی و شرکت‌های عمده نیکاراگوئه ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور اورتگا اظهار داشت: ایران و مردم آن برای نیکاراگوئه انقلاب ساندنیستی و مردم این کشور احترام و اهمیت ویژه‌ای قایلند مردم این کشور مثل مردم ایران به قدرت‌های بزرگ نشان دادند راهی جز احترام به خواست مردم وجود ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: این مقاومت یک رابطه عمیق و ناگسستنی بین دو کشور ایجاد کرده است. 

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دو کشور در طول ٣٧ سالی که از انقلابشان می‌گذرد در کنار هم در صحنه‌های بین‌المللی بوده و خواهند بود، افزود: امروز ما با عزم راسخ به این کشور آمدیم که این رابطه عمیق انقلابی را با یک رابطه گسترده اقتصادی مستحکم‌تر کنیم.

ظریف با اشاره به هیات همراه اقتصادی آن را نشانگر اهمیتی دانست که ایران و بنگاه‌های اقتصادی ایران برای کار با نیکاراگوئه قائلند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه نمایندگان بخش‌های مختلف خصوصی در این سفر حضور دارند، تصریح کرد: شرکت‌های ساخت و ساز ما می‌توانند در پروژه بزرگ بین اقیانوسی حضور داشته باشند.

ظریف افزود: در بخش انرژی شرکت‌هایی را داریم که می‌توانند در این بخش با همتایان نیکاراگویه‌ای خود همکاری کنند. در بخش علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان داریم که می‌توانند با همتایان خود به همکاری بپردازند.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع غذایی شرکت‌های ایرانی در زمینه صنایع بسته‌بندی و هم تولیدات لبنی آماده همکاری با طرف‌های نیکاراگوئه‌ای هستند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در حوزه معادن و صنایع نمایندگانی در این هیات حضور دارند، اظهار داشت: در بخش دولتی نمایندگانی حضور دارند که کار بخش خصوصی را تسهیل می‌کنند. نمایندگان شرکت سرمایه‌گذاری خارجی و بانک مرکزی در این هیات حضور دارند.

ظریف ادامه داد: مدیران بخش حمل و نقل ما، شرکت کشتیرانی ایران و سایر شرکت‌های مرتبط با حمل و نقل نیز در این هیات حضور دارند.

وی افزود: از بخش نفت و گاز مدیران شرکت نفت ما حضور دارند که با همتایان زمینه‌های همکاری را بررسی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اعلام عزم ایران برای برقراری ارتباط، حمایت از ارتباط و تضمین ارتباط با نیکاراگوئه، گفت: امیدوارم فرصت امروز منجر به آشنایی بیشتر، انجام تفاهم و اجرای پروژه‌های مختلف با نیکاراگوئه باشد.

در این نشست نماینده رئیس‌جمهور، وزیر دارایی، دبیر اجرایی پروژه بزرگ کانال بین اقیانوسی، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس شرکت نفتی نیکاراگوئه حضور داشتند.

وی پیش از این با حضور در مجلس ملی نیکاراگوئه با نائب رئیس اول مجلس و اعضای گروه دوستی پارلمانی نیکاراگوئه و ایران دیدار و در خصوص گسترش مناسبات پارلمانی و دیگر ابعاد روابط بحث و گفت‌وگو کرد.

ظریف قرار است پس از حضور در این نشست با ساموئل سانتس لوپز همتای نیکاراگوئه‌ای خود دیدار و ابعد مختلف مناسبات دوجانبه تهران - ماناگوآ را بررسی کند.

شرکت در مراسم ضیافت ناهار دولت جمهوری نیکاراگوئه و دیدار و گفت‌وگو با دانیل اورتگا رئیس‌جمهور این کشور از دیگر برنامه‌های ظریف در ماناگوآ است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار