تولیت آستان قدس رضوی گفت: نظام ارتباطی نوین دنیا، نظام‌های تربیتی را پیچیده کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیداربا فرهنگیان برگزیده قرآنی سراسر کشور در تالار ولایت حرم مطهر رضوی افزود: نظام ارتباطی نوین دنیا، نظام‌های تربیتی را بسیار پیچیده کرده ، اگرچه اصول و مبانی تربیت با گذشته تفاوتی نکرده است ، اما روش‌های تربیتی باید به روز شود ؛ امروز به طور قطع روش‌های تربیتی قدیمی، پاسخ‌گوی شرایط جامعه نیست.

وی گفت: امروز فرهنگ اسلامی-ایرانی مورد تهاجم گسترده قرار گرفته ودشمن در حال ذائقه سازی در جان و دلهاست؛ امروز شبیخون فرهنگی غرب، همه باورها، سنت‌ها، اندیشه‌ها، افکار و اعتقادات جوامع اسلامی را مورد هجوم قرار داده؛ هجومی که از حیث کمیت، تنوع و کیفیت فوق العاده گسترده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از این رو ایفای صحیح وظیفه از سوی آموزش و پرورش بسیار سرنوشت ساز است .

حجت الاسلام رئیسی گفت: آموزش و پرورش فقط یک وزارتخانه یا سازمان نیست، این ارگان متولی هدایت انسان‌ها و تربیت نسل آینده است، بنابراین توجه نیز به آن باید ویژه باشد و همه لوازم و مستلزمات مورد نیاز آن فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: سمت و سوی تعلیم و تربیت باید بیش از پیش در کشور در مسیر اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: امور تربیتی از محوری‌ترین مسائل مرتبط با وجود انسان‌ها است و معلمان و مربیان می‌توانند تمایلات عالی را در آدمی احیا کنند.

حجت الاسلام رئیسی مصون سازی جامعه و جوانان در پرتوی قرآن و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) را تنها راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی معرفی و تاکیدکرد: امروز تنها راه مصونیت جامعه و بخصوص نسل جوان در این تهاجم بی‌رحمانه و ناجوانمردانه فرهنگی، پناه جستن به نور قرآن و آموزه‌های ائمه هدی(علیهم السلام) است و در این میان زیارت یکی از بهترین روش‌هاست.

260 فرهنگی سراسر کشور تا 4 شهریور در مشهد در مسابقات قرآن ،عترت و نماز رقابت می کنند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.