آبادان؛

زهکشی 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ماهشهر

زهکشی 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ماهشهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛بخشدار مرکزی ماهشهر گفت: پس از پیگیری‌های لازم و مساعدت نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان زهکشی 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و مراحل ابتدایی آن نیز به منظور تسریع در عملکرد آغاز شده است.

بلقیس حسینی  افزود: این عملیات که مراحل ابتدایی آن در حجم جزیی با کمک کشاورزان و با تامین سه دستگاه بیل مکانیکی از محل اعتبارات شورای راهبردی شهرستان آغاز شده که در صورت ادامه فعالیت و موافقت نهایی مسؤولان کشوری برای 2 هزار نفر ایجاد شغل خواهد کرد.

وی با اشاره به سهم اندک روستاهای شهرستان بندر ماهشهر از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه تنها سه روستا از روستاهای شهرستان مشمول طرح 550 هزار هکتاری شده‌اند که تلاش می‌شود با پیگیری‌های ویژه سایر روستاها نیز مشمول این طرح شوند.

بخشدار مرکزی شهرستان بندر ماهشهر از احداث سوله گندم در روستای هشچه سفلی شهرستان ماهشهر خبر داد و افزود: به منظور رفاه بیشتر روستاییان سوله‌ای با اعتبار 7 میلیارد ریال احداث شده که پس از رفع کمبود فضا به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی گفت: این پروژه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کمک زیادی به اشتغال جوانان روستایی می‌کند با مشارکت اداره تعاون روستایی صورت گرفته که تاثیر به‌سزایی در رفع مشکلات بهداشتی خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه عمرانی روستا‌ها افزود: تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه‌هایی از قبیل عملیات کنده‌کاری جاده‌های روستایی، آسفالت جاده گرگر به گمبزون، آسفالت کانال فاضلاب شهرک مدنی به مساحت 1.5 کیلومتر و همچنین انجام آسفالت جاده‌های آنتنی چندین روستا انجام شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان بندر ماهشهر به شرایط مناسب امنیتی حاکم در روستاها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم از مشاجره‌های طایفه‌ای جلوگیری شده است و تا به حال با مورد امنیتی خاصی مواجه نبوده‌ایم.

حسینی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه خدمات روستایی اشاره کرد و افزود: با وجود عدم تخصیص بودجه کافی به این منظور، با پیگیری‌های صورت گرفته روشنایی روستاها با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل شده است.

وی گفت: در بخش آبفا نیز با اختصاص 2 میلیارد ریال اقدام به خرید لوله و اتصالات برای رفع شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب روستایی شده که بخش زیادی از مشکلات آنها در این زمینه رفع شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه مساجد از اهمیت خاصی در روستا‌ها برای برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برخوردار است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع تا به حال به 15 مسجد در روستاها هرکدام 100 میلیون ریال مساعدت مالی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.