کرمانشاه؛

اعطای تسهیلات اشتغالزایی

1060 فقره تسهیلات اشتغالزایی در استان در سال جاری اعطا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت:  طی چند سال گذشته صندوق کارآفرینی امید رویکردی در کنار بحث اشتغال و ازدواج به سمت پرداخت‌های جمعی، کارآفرینی و زنجیره های تولید در پیش گرفت.
خاکسار افزود: در همین راستا چند راهبرد اساسی داریم از جمله حمایت از توسعه تولید در مناطق کم برخوردار و محروم و عشایری، استفاده از مشارکت مردم در توسعه نهادهای تامین مالی خُرد برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید که در همین راستا 600 صندوق خرد محلی در کشور ایجاد شده است و راهبرد دیگر حمایت از افراد خلاق، نوآور و طرح‌‎های دانش بنیان است.
وی خاطرنشان کرد: تمام تسهیلات صندوق با سود چهار درصد است که چهار تا شش ماه نیز مدت تنفس دارد و پرداخت این تسهیلات به شرطی است که منجر به اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار شود.
خاکسار از اعطای 1060 فقره تسهیلات به مبلغ 16 میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: این میزان تسهیلات اشتغالزایی 593 نفر را در استان رقم زده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در سال جاری همچنین 183 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که در قالب وام ازدواج سه میلیونی و 10 میلیون تومانی پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه یکی از اقدامات صندوق را حمایت از محصولات و برندهای داخلی عنوان کرد وافزود: در همین راستا افراد چنانچه بخواهند نمایندگی برندهای داخلی را در استان بگیرند می‌توانند از ما تسهیلات دریافت کنند.
وی تصریح کرد: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد و مهلت بازپرداخت 60 ماهه با شش ماه تنفس است.
خاکسار در خصوص نحوه ضمانت تسهیلات این صندوق، گفت: ما در بحث ضمانت تسهیلات شرایط را بسیار راحت گرفته‌ایم به طوری که تمام افراد بازنشسته، نظامی، کارمند رسمی و قراردادی بالای پنج سال هم می‌توانند به عنوان ضامن معرفی شوند.
وی تصریح کرد: گروه‌های هدف ما عمدتا زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و جوانان بیکار هستند که کمتر کسی حاضر به ضمانت آنها می‌شود و برای این دسته افراد شرایط ضمانت را راحت‌تر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.