1060 فقره تسهیلات اشتغالزایی در استان در سال جاری اعطا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت:  طی چند سال گذشته صندوق کارآفرینی امید رویکردی در کنار بحث اشتغال و ازدواج به سمت پرداخت‌های جمعی، کارآفرینی و زنجیره های تولید در پیش گرفت.
خاکسار افزود: در همین راستا چند راهبرد اساسی داریم از جمله حمایت از توسعه تولید در مناطق کم برخوردار و محروم و عشایری، استفاده از مشارکت مردم در توسعه نهادهای تامین مالی خُرد برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید که در همین راستا 600 صندوق خرد محلی در کشور ایجاد شده است و راهبرد دیگر حمایت از افراد خلاق، نوآور و طرح‌‎های دانش بنیان است.
وی خاطرنشان کرد: تمام تسهیلات صندوق با سود چهار درصد است که چهار تا شش ماه نیز مدت تنفس دارد و پرداخت این تسهیلات به شرطی است که منجر به اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار شود.
خاکسار از اعطای 1060 فقره تسهیلات به مبلغ 16 میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: این میزان تسهیلات اشتغالزایی 593 نفر را در استان رقم زده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در سال جاری همچنین 183 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که در قالب وام ازدواج سه میلیونی و 10 میلیون تومانی پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه یکی از اقدامات صندوق را حمایت از محصولات و برندهای داخلی عنوان کرد وافزود: در همین راستا افراد چنانچه بخواهند نمایندگی برندهای داخلی را در استان بگیرند می‌توانند از ما تسهیلات دریافت کنند.
وی تصریح کرد: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد و مهلت بازپرداخت 60 ماهه با شش ماه تنفس است.
خاکسار در خصوص نحوه ضمانت تسهیلات این صندوق، گفت: ما در بحث ضمانت تسهیلات شرایط را بسیار راحت گرفته‌ایم به طوری که تمام افراد بازنشسته، نظامی، کارمند رسمی و قراردادی بالای پنج سال هم می‌توانند به عنوان ضامن معرفی شوند.
وی تصریح کرد: گروه‌های هدف ما عمدتا زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و جوانان بیکار هستند که کمتر کسی حاضر به ضمانت آنها می‌شود و برای این دسته افراد شرایط ضمانت را راحت‌تر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.