مارک کرک: نماینده حامی توافق هسته‌ای به بیماران سکته‌ای اهانت کرد!

مارک کرک مدعی شد "تمی داکورت" به وی و تمام بیماران سکته‌ای آمریکا توهین کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شیکاگو تریبون؛ دعوای نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات‌ بر سر 400 میلیون دلار پرداختی به ایران بالا گرفته است. "مارک کرک،" سناتور جمهوری‌خواه از ایالت ایلینوی، یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران بود که با مطرح شدن پرداخت 400 میلیون دلار به ایران، بهانه جدیدی برای حمله به دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، یافت.

مارک کرک: نماینده حامی توافق هسته‌ای به بیماران سکته‌ای اهانت کرد!+ تصاویر

کرک در سخنانی توهین‌آمیز مدعی شد روند پرداخت این 400 میلیون دلار به ایران به سبك و سیاق قاچاقچیان مواد مخدر شبیه بود. مارك كرك با انتقاد شدید از اوباما، پرداخت 400 میلیون دلار به ایران را مصداق دادن باج برای آزادی زندانیان آمریكایی دانست و گفت: ما نمی توانیم تحمل كنیم كه رئیس جمهور آمریكا مانند سردسته قاچاقچیان مواد مخدر رفتار كند.

نمایندگان دموکرات از کرک خواستند بابت اظهارات تند و گستاخانه خود علیه رئیس جمهور آمریکا، از وی عذرخواهی کند؛ اما کرک نسبت به این درخواست‌ها بی‌توجه بود.

"تمی داکورت،" رقیب دموکرات کرک در انتخابات ایالت ایلینوی و یکی از حامیان توافق هسته‌ای ایران، اظهار داشت وی دچار زوال عقلی شده است و متوجه نمی‌شود چه سخنانی ادا می‌کند.

به دلیل آنکه کرک در سال 2012 دچار سکته شدیدی شد و پس از آن یک سال تمام را به توانبخشی گذراند، این حرف داکورت را به عنوان توهینی علیه تمام بیماران سکته‌ای تعبیر کرد.

داکورت گفته بود: مارک کرک با آسیب مغزی درگیر بوده است و کنترلی بر روی سخنانش ندارد.

کرک که از این حرف به شدت عصبانی شده بود در اجلاس کشاورزی ایالت ایلینوی حاضر شد و به خبرنگاران گفت: او (داکورت) بسیار گستاخ است و با توهین به بیماران سکته‌ای، جوک ساخت که واقعا زشت و قبیح بود. افرادیکه درگیر انواع سکته شده‌اند می‌توانند پس از گذراندن دوران توانبخشی سلامت کامل فیزیکی و عقلانی خود را بازیابند.

مارک کرک: نماینده حامی توافق هسته‌ای به بیماران سکته‌ای اهانت کرد!+ تصاویر

داکورت هم از سخنان خود دفاع کرد و گفت: مارک کرک از زمانیکه پا در عرصه سیاست گذاشته است، همواره سخنانی جنجالی و به دور از عقل بیان می‌کند. منظور من به زمانی نبود که او دچار سکته شد؛ بلکه در تمام سال‌هایی که در عرصه سیاسی او را می‌شناسم همواره اظهارات و عقایدی مضحک داشته است.

داکورت در جنگ عراق حضور داشت و در سال 2004 زمانیکه کمک خلبان یک بالگرد نظامی بود مورد اصابت آرپی‌جی نیروهای شورشی قرار گرفت و با انفجار بالگرد و سقوط آن، به شدت مجروح شد. داکورت در این حادثه هر دو پای خود را از دست داد و دست راستش به حالت نیمه فلج درآمد. داکورت نخستین زن معلول راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا و نخستین عضو کنگره متولد تایلند است.

مارک کرک: نماینده حامی توافق هسته‌ای به بیماران سکته‌ای اهانت کرد!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار