رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی گفت: متقاضیان مسکن و انبوه سازان چشم انتظار تسهیلات مسکن هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود پژوم در "سمینار تخصصی چشم انداز ساختمان و مسکن، رکود یا رونق؟" بر لزوم خارج شدن از رکود و توجه به چگونگی خارج شدن از آن، در بخش های مختلف تأکید کرد.

وی گفت: متقاضیان مسکن و انبوه سازان منتظر هستند که پله آخر نرخ تسهیلات به کجا می رسد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه ارائه تسهیلات مسکن گفت: دولت برای نرخ تسهیلات باید به شکل سقوط آزاد عمل می کرد و یکباره روی یک نرخ ثابت توقف می کرد تا این شک بتواند شوک مثبتی در بازار عرضه و تقاضا ایجاد کند.

پژوم با اشاره به مشکلات ایجاد شده از طرف بنگاههای اقتصادی در مشهد اظهار داشت: امروز در مشهد همه عوامل از جمله پول ، مصالح ساختمانی ، نیروی انسانی و بیکار ،مجری موجود است که با توجه به نیاز مشهد در ایجاد پروزه های متعدد اما نیازمند بسترسازی در این زمینه است و شورای شهر باید این زمینه را ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که ثبات و امنیت اقتصادی و سیاسی نداشته باشیم، سرمایه گذار پا به عرصه سرمایه گذاری نخواهد گذاشت افزود: بحث اقتصاد مسکن یکی از اصلی ترین بسته هایی است که سرعت خروج مسکن از رکود را بیشتر می کند و امیدواریم روند صعودی رو به افزایش باشد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه تثبیت وضع اقتصادی کشور رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت اظهار داشت: یکی از بخش‌های موثر در اقتصاد کشور صنعت مسکن و ساخت و ساز است که ثبات اقتصادی در رونق آن بسیار تاثیرگذار است.

پژوم گفت:‌ باید از امروز به فکر زیرساخت هایی باشیم که اقتصاد مشهد را نجات دهد و زمینه را برای حضور 40 میلیونی زائر در سال های آینده فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ساختار سازی در حوز های مختلف از جمله مسائل مهمی است که دولت ها باید روی آن کار کنند اظهار داشت:

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در حوزه مسکن با این توضیح که سود در این بخش بیش از بانکهاست، گفت: از آن طرف فضا نیز برای خریداران واحدهای مسکونی آماده است، چرا که سرمایه گذاران با هدف تأمین گردش نقدینگی و حفظ چرخه کار و شغل، واحدهای احداث شده را با سود کمی عرضه می‌کنند.

پژوم با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی تبدیل به ضرورتی انکارناپذیر شود اظهار داشت: تنفیذ اختیارات به استانداران و مدیران استانی، گامی مؤثر در کاهش بروکراسی اداری و شتاب پیشرفت و توسعه کشور است ،تا زمانی که اختیارات از دولت به استان ها تنفیذ نشود، استان ها کاری نمی توانند بکنند.

وی تصریح کرد: امروز سرمایه گذارانی وجود دارند که تمایل به سرمایه گذاری دارند اما قوانین مانع این امر می شود

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی با اشاره به نیاز خراسان رضوی به مسکن افزود: با توجه به آمارموجود، استان و مشهد با کمبود مسکن مواجه است و در حقیقت میزان مسکن و فضاهای تجاری و اداری با دیدگاه‌هایی که از جهت افزایش حضور زائران داخلی و خارجی در خصوص مشهد وجود دارد، همچنان یکی از نیازهای اساسی استان بخصوص مشهد است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.