شاهرود؛

گشایش دومین کتابخانه خیر ساز روستایی در بیارجمند

کتابخانه خیر ساز روستایی امام رضا (ع) روستای زمان آباد با زیر بنای 85 متر مربع با مخزن کتاب و یک سالن مطالعه ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود،در دومین روز از هفته دولت، با حضور مردم و جمعی از مسوولان شهرستان شاهرود ، دومین کتابخانه خیر ساز روستایی این شهرستان درزمان آباد از توابع بیارجمند گشایش یافت.
علیرضا شاه حسینی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در آیین افتتاح طرح های عمرانی بخش بیارجمند گفت:کتابخانه خیر روستای زمان آباد با زیر بنای 85 متر مربع با مخزن کتاب و یک سالن مطالعه ساخته شده است.
وی با بیان اینکه این کتابخانه یکهزار و 200 نسخه کتاب دارد و سهمیه کتاب برای آن تعیین شده ،تاکید کرد:با توجه به جمعیت دانش آموزی در روستاهای این منطقه کتابهای کمک درسی مناسب در این کتابخانه عمومی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی روستای زمان آباد بیستمین کتابخانه عمومی روستایی استان سمنان است ، ادامه داد:با تعامل بسیار خوب دهیاران و قرار دادن بخشی از فضای فیزیکی دهیاری های روستاهای کوچک و کم جمعیت برای کتاب ،کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه،این اداره کل آمادگی همکاری با دهیاری ها را دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: وجود روستاهای هدف گردشگری قلعه بالا و رضا آباد در این منطقه کویری و استقبال گردشگران و طبیعت گردان از این مناطق، استفاده از برشور ها ،نقشه ها و کتابچه های معرفی کننده جاذبه ها و ظرفیت های منطقه برای راهنمایی بیشتر ضرورت دارد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این مراسم گفت: با تکمیل و ساخت این کتابخانه عمومی روستایی دومین کتابخانه عمومی خیر ساز شهرستان شاهرود نیز به بهره برداری رسید.
سید ابراهیم موسوی با بیان اینکه اولین کتابخانه عمومی خیر ساز روستایی در روستای مغان شاهرود به اعضای خود خدمات ارائه می دهد ،افزود:در شهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و چهار کتابخانه عمومی مشارکتی فعال است.
وی گفت: با توجه به اینکه ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه از دوران کودکی اهمیت فراوان دارد ، تجهیز و ایجاد بخش کودک در این کتابخانه ضرورت دارد.
بخشدار بیارجمندهم در آیین گفت:انس و الفت با کتاب و فرهنگ مطالعه یک ضروت اجتناب ناپذیر جامعه امروزی است.  
روح الله کریمی افزود: همراه توجه به توسعه عمرانی و تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای تمامی روستاهای دور افتاده این بخش،یکی از شاخص های مهم توسعه گسترش فرهنگ مطالعه مفید به شمار می رود.
در این آیین از پیگیری ها و تلاش های مسئولان ،خیران کتابخانه ساز روستای زمان آباد ،دهیار،رئیس و اعضای شورای این روستا برای احداث این کتابخانه عمومی با اهدای لوح تقدیر شد.
روستای دور افتاده و محروم زمان آباد بخش بیارجمند در 250 کیلومتری شاهرود ،در شرقی نقطه استان سمنان قرار دارد.
این بخش با بیش از 10 هزار نفر جمعیت یکی از محروم ترین بخش های استان محسوب می شود.
در هفته دولت سال 1395 تعداد 91 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 475 میلیارد و 130 میلیون ریال در شهرستان شاهرود به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار