با حضور وزیر نیرو؛

بهره برداری ازبزرگترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور در مشهد

بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور امروز با حضور وزیر نیرو در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تصفیه خانه فاضلاب 'التیمور' با ظرفیت 80 هزار متر مکعب در شبانه روز و هزینه بیش از 750 میلیارد ریال ساخته شده است.

این تصفیه خانه که با تسهیلات بانک توسعه اسلامی طی پنج سال و با فرایند تصفیه لجن فعال با حذف نیتروژن و توسط کارگران و مهندسین ایرانی ساخته شده از کیفیت مطلوب و استاندارد بین المللی برخوردار می باشد.

بهبود استانداردهای زیست محیطی و تامین آب اراضی کشاورزی توسط پساب حاصل از این تصفیه خانه از مهمترین اهداف ساخت این تصفیه خانه است.

با بهره برداری از تصفیه خانه مزبور ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب فعال در مشهد به 180 هزار متر مکعب در روز افزایش یافت.

هم اکنون با 4500 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، یک میلیون و 200 هزار مشترک معادل 99.9 درصد جمعیت مشهد زیرپوشش شبکه آب شرب هستند.

63 درصد جمعیت مشهد زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند و تاکنون دو هزار و 700 کیلومتر شبکه فاضلاب در مشهد اجرا شده و تا پایان سال جاری نیز حدود 150 کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اجرا می شود.

تا دو ماه آینده تصفیه خانه فاضلاب 'خین عرب' مشهد نیز با ظرفیت 83 هزار مترمکعب به بهره برداری می رسد.

اجرای 414 کیلومتر شبکه خطوط انتقال آب، حفر 107 حلقه چاه و اجرای 457 کیلومتر شبکه فاضلاب از اقدامات انجام شده در مشهد طی سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید است.

کلانشهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.