شیراز؛

رشد 100 درصدی ایجاد اقامتگاه‌ های بوم‌گردی در فارس

تا پایان سال تعداد اقامتگاه‌ های بوم‌گردی فعال در فارس به بیش از 30 واحد می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در یک سال اخیر ساخت تاسیسات گردشگری در استان فارس 34 درصد افزایش داشته و یکی از سیاست ‌های این اداره کل در حوزه گردشگری توسعه و ترویج اقامتگاه‌ های بوم‌گردی است.
امیری افزود: اکثر روستا های استان به دلیل تنوع اقلیمی و وجود آثار متنوع تاریخی، فرهنگی و مذهبی و هنرهای سنتی بومی و صنایع دستی، قابلیت جذب گردشگر را دارند و راه ‌اندازی اقامتگاه ‌های بوم گردی در استان سبب ایجاد تنوع انتخاب در امر اقامت گردشگران شده و فرصت تجربه متفاوتی را در اختیار ایشان می‌گذارد و عامل مؤثری در جذب گردشگران داخلی وخارجی به مقاصد گردشگری روستایی و عشایری استان است.
امیری بیان کرد: در استان فارس جامعه روستایی و عشایری از راه ‌اندازی اقامتگاه‌ های بوم ‌گردی استقبال چشمگیری کرده‌اند و 53 متقاضی این نوع واحد های اقامتی در استان فارس در قالب منازل روستایی، سیاه چادرهای عشایری و بافت قدیمی و تاریخی شیراز وجود دارند که از این تعداد 10 اقامتگاه بوم‌گردی در فارس راه ‌اندازی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی افزود: تعداد 19 اقامتگاه بوم‌گردی دارای موافقت اولیه بوده و در حال مرمت و تجهیز و تکمیل پرونده برای بهره ‌برداری هستند و مابقی پرونده متقاضیان در مراحل بررسی و تکمیل قرار دارد و پیش ‌بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد اقامتگاه‌ های بوم‌گردی فعال در فارس به بیش از 30 واحد برسد.
امیری خاطر نشان کرد: از تعداد 53 پرونده متقاضیان 4 مورد در بافت تاریخی و قدیمی شیراز، 10 مورد سیاه چادر های عشایری و 39 مورد در روستا های استان فارس واقع شدند، راه‎ اندازی اقامتگاه‌ های بوم‌گردی سبب حمایت بیشتر از محیط زیست و محیط‌ های طبیعی و بافت تاریخی شده و آثار منفی حضور گردشگران را به حداقل ممکن می ‌رساند.
وی تصریح کرد: راه ‌اندازی اقامتگاه ‌های بوم‌گردی سبب توانمند سازی جوامع محلی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی شده و توسعه زیرساخت‌ ها در روستا های گردشگری را به همراه دارد و فعالیت سایر دستگاه ‌ها در جهت توسعه زیرساخت‌ های لازم از قبیل جاده دسترسی مناسب، آب، برق، گاز و مخابرات و اینترنت در روستا ها سبب توسعه بیش از پیش گردشگری روستایی و عشایری در استان پهناور فارس می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.