ارائه خدمات دندانپزشکی برای دانش آموزان کم توان ذهنی

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جمله برنامه های این سازمان را توسعه خدمات دندانپزشکی برای دانش‌آموزان ابتدایی کم توان ذهنی بر شمرد.

محمدحسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی برای دانش آموزان استثنایی کشور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی بر این است در برنامه‌های آتی ارائه خدمات دندانپزشکی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‌هایی برای فرآیند درمان دانش آموزان وجود دارد عنوان کرد: پس از بررسی این پرونده‌ها و تکمیل فرآیندهای اداری آن برای ارائه سایر خدمات برنامه‌های متعددی داریم .

عظیم عراقی با بیان اینکه توسعه خدمات دندانپزشکی باید ابتدا در شورای معاونین سازمان استثنایی مطرح و پس از تصویب به اجرا در آید عنوان کرد: این خدمات شامل بخش عظیمی از دانش آموزان می شود .
   
 معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور کشورگفت: گروه هدف سازمان استثنایی دانش آموزان مقطع ابتدایی به ویژه کودکان کم توان ذهنی است چرا که در این گروه از کودکان آسیب‌های دندانی بیش از سایر گروه‌ها مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار خدمات حمایتی مشخص شده ،یادآور شد: ابتدا پرونده‌های در دست اقدام باید ساماندهی شود و پس از آن سایر خدمات جدید با مرزبندی مشخص برای دانش اموزان ارائه شود.

عظیم عراقی به خدمات حمایتی دانش‌آموزان در حوزه جراحی، کاشت حلزون، بستری و مواردی دیگر از این قبیل اشاره کرد و افزود:  این امر به نوعی توسعه عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی محسوب می‌شود چرا که بسیاری از افراد به دلیل توانایی نداشتن در فرآیند درمان از تحصیل باز مانده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار