تغییر در لیگ قهرمانان اروپا

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تایید کرد که به چهار فدراسیون برتراروپا از فصل2019-2018 ،چهار سهمیه در رقابت‌های لیگ قهرمانان اختصاص می یابد.

تغییر در لیگ قهرمانان اروپابه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یوفا اعلام کرد ازدو فصل آینده تغییراتی را در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا اعمال خواهد کرد.
مهمترین تغییر این است که چهار فدراسیون برتر قاره اروپا (4 لیگ برتر اروپا) از فصل 19-2018 هر یک به طور اتوماتیک چهار سهمیه در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا خواهند داشت و به این ترتیب نیازی نیست نمایندگان آنها در مرحله مقدماتی و پلی‌آف این رقابت‌ها شرکت کنند.
بر این اساس تیم‌های اول تا چهارم لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، سری آ ایتالیا و بوندس‌لیگای آلمان از دو فصل آینده به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند یافت.

همچنین قرار است تغییراتی در برگزاری مسابقات از سال 2018 ایجاد و اجرایی شود که از آن جمله می‌توان به این  مورد اشاره کرد که قهرمان لیگ اروپا به طور مستقیم سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد.

در حال حاضر قهرمان لیگ اروپا باید در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا شرکت و جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کند.

از دیگر تغییراتی که قرار است اعمال شود این است که رده بندی های جدیدی  برای باشگاه ها درنظر گرفته خواهد شد و سوابق باشگاه ها در این رده بندی اعمال و امتیازاتی برای قهرمانی های سابق درلیگ قهرمانان و لیگ اروپا منظور خواهد شد.

توزیع منابع مالی بین تیم ها نیز افزایش خواهد یافت و برای توزیع درآمد سیستم جدیدی طراحی خواهد شد.

این تغییرات در پی یک فرایند مشورتی و با مشارکت همه طرف های دخیل در فوتبال اروپا انجام شده است.توصیه اولیه از سوی هیئت مدیره اتحادیه باشگاه های فوتبال اروپا و کمیته رقابت یوفا صورت گرفت،یوفا طرح را مطرح و نهایتا کمیته اجرایی نیز آن را تایید کرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار