ایلام؛

32 هزار ایلامی عضو برنامه تامین مالی خرد بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 2 هزار و 15 گروه با 32 هزار نفر عضو در استان ایلام در برنامه تامین مالی خرد و طرح بانکداری پیوندی حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه در آیین جشن اختتامیه طرح تامین مالی خرد با بانکداری پیوندی در استان ایلام اعلام کرد: این گروه ها تاکنون 230 میلیارد ریال تسهیلات در قالب بانکداری پیوندی و تامین مالی خرد دریافت کرده اند.

مسعودی فرید اضافه کرد: این طرح که عاملی برای اشتغالزایی اعضا است، زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و سازمان بهزیستی هم با کمک موسسه بین المللی تاک بعنوان مسئول تسهیل گری و پرداخت تسهیلات نیز از سوی بانک کشاورزی انجام می شود.

وی با بیان اینکه عمده جامعه هدف گروه های این طرح را روستاییان و زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند، افزود: در حال تدوین سیاست نامه مشخصی در قالب اقدام و عمل برای این گروه ها هستیم که برای تایید از سوی مقام معظم رهبری به ایشان عرضه می شود.

مسعودی فرید اظهار کرد: کاهش فقر و فقرزدایی یکی از اهداف و دستاوردهای طرح تامین مالی خرد در کشور است و برای سال جاری هم تشکیل 100 گروه خودیار در استان ایلام و 150 گروه در استان کردستان در دستور کار است و تسهیلات آن هم تامین شده است.

معاون مالی موسسه بین المللی مالی خرد نیز در این آیین گفت: طرح مالی خرد موجب استقلال اقتصادی قشر فقیر و نیازمند جامعه همراه با رعایت کرامت و عزت نفس آنها می شود.

جسیم مصطفوی افزود: هدف اصلی این طرح کاهش آسیب های اجتماعی و فقرزدایی در کشور به ویژه جامعه روستاییان و زنان سرپرست خانوار است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.