عضو حزب مؤتلفه گفت: اصولگرایان در رابطه با انتخابات شوراهای شهر و روستا به بحث‌های تکمیلی رسیده‌اند اما هنوز بحث ریاست جمهوری جمع‌بندی نشده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارنظرها پیرامون این مسئله که اصولگرایان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تصمیم قطعی به ائتلاف دارند و آیا این موضوع نشان دهنده این است که آنان در انتخابات ریاست جمهوری به ائتلاف نخواهند رسید، اظهار داشت: فعلا اصولگرایان در رابطه با انتخابات شوراهای شهر و روستا به بحث‌های تکمیلی رسیده‌اند اما هنوز بحث ریاست جمهوری جمع‌بندی نشده است.

عضو حزب مؤتلفه با اشاره به اینکه از آنجایی که تعداد کاندیداها برای انتخابات شوراهای شهر و روستا زیاد است لازم است اصولگرایان برای تهیه لیست زودتر به تفاهم برسند، گفت: بر این اساس اصولگرایان تصمیم‌گیری برای انتخابات شوراهای شهر و روستا  را جلو انداخته‌اند تا در زمان لازم تصمیمات مقتضی برای انتخابات ریاست جمهوری را نیز اتخاذ کنند.

وی در رابطه با رویکرد دولت‌ها نسبت به احزاب تصریح کرد: قطعا ما تا رسیدن به سرمنزل مقصود و شرایط مطلوب برای فعالیت احزاب راه زیادی داریم.

ترقی با تأکید بر اینکه در وهله اول باید قانون احزاب اصلاح شود، گفت: در قانون باید جایگاه احزاب در نظام انتخاباتی کشور و همچنین نقش آن در افزایش مشارکت سیاسی مردم کاملا شفاف و روشن شود. 

عضو حزب مؤتلفه با بیان اینکه در صورت مشخص شدن جایگاه مطلوب احزاب آنان می‌توانند ظرفیت‌های خودشان را در جهت کیفی کردن انتخابات به کار بگیرند، خاطر نشان کرد: متأسفانه الان فقط با احزاب بازی می‌شود و آن را در مسائل سیاسی کشور به بازی نمی‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار