میزان هورمون اکسی توسین بر تصمیم برای طلاق موثر است

چگونه هورمون عشق در موفقیت ازدواج تاثیر می‌گذارد؟

اکسی توسین که بیشتر به هورمون عشق معروف است، یک ماده‌ی شیمایی طبیعی است که تاثیرات فیزیکی و روانی گسترده‌ای بر فرد می‌گذارد.

چگونه هورمون عشق در موفقیت ازدواج تاثیر می‌گذارد؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حالا با مطالعاتی که در نشست سالانه‌ی Society for Personality و Social Psychology در سن دیگو ارائه شد، مشخص شد که سطح هورمون اکسی توسین در خانم‌‌ها پس از زایمان، در تصمیم وی برای طلاق تاثیر گذار است.
 
 
در این تحقیق که توسط مدیکال دیلی منتشر شد، بزاق دهان ۳۴۱ زن باردار در سه ماهه‌ی اول بارداری، سه ماهه‌ی دوم بارداری و ۷ تا ۹ هفته پس از زایمان جمع‌آوری شده است. دو سال و نیم بعد محققان در مورد زندگی ۱۸۸ نفر از این مادران تحقیق کردند تا ببینند وضعیت زندگی آن‌ها به چه شکل است. ۹۰ درصد از این مادران هنوز مزدوج بودند و هفت نفر از آن‌ها از همسر خود جدا شده‌اند.
 
 
محققان متوجه شدند وقتی سطح اکسی توسین در سه ماهه‌ی اول بارداری و هفته‌های نخستین پس از زایمان پایین است، احتمال بیشتری برای جدایی در سال‌های اول پس از زایمان وجود دارد.
 
از طرف دیگر با افزایش هر واحد اکسی توسین در سه ماهه‌ی اول بارداری، ازدواج آن‌ها هفت برابر پایدارتر و با افزایش هر واحد اکسی توسین پس از زایمان، ازدواج آن‌ها ۹ برابر پایدارتر خواهد بود.
 
 
در واقع این تحقیق نشان می‌دهد در زمانی که بچه هنوز در ماه‌های اول زندگی خود به سر می‌برد، هر چقدر اکسی تاسین مادر کمتر باشد، احتمال جدایی از همسرش بیشتر خواهد بود.
 
 
به گزارش انجمن روانشناسی امریکا ، اکسی توسین نقش مهمی در در روابط مادرانه، شیردهی، روابط اجتماعی، روابط زناشویی زن ایفا می‌کند.
 
محققان تصور می‌کردند که اکسی توسین پس از زایمان و در زمان شیردهی در خون مادر ترشح می‌شود تا پیوند عاطفی بین مادر و نوزاد ایجاد شود. اما حالا با انجام تحقیقات جدید مشخص شده است که هرچقد سطح این هورمون پس از زایمان بالا بماند، مادر توانایی بهتری در برقراری ارتباط خواهد داشت.
 
 
البته این تنها دلیل برای شکست زندگی مشترک مخصوصا پس از زایمان مادر نیست و نمی‌توان گفت این دلیل عادی برای بروز این اتفاق است.
 
 
تحقیقات این گروه از محققان در این زمینه هنوز هم ادامه دارد.
 
 
منبع: سلامت نیوز
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار