وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

وظیفه هر دولت فراهم کردن رفاه و امنیت برای مردم است

وظیفه هر دولت فراهم کردن زمینه های رونق اقتصادی ، رفاه و امنیت برای مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز درحاشیه آیین  افتتاح طرح گازرسانی به 200 روستای گیلان که در روستای طارمسر بخش کوچصفهان برگزار شد گفت : در دوران تحریم ، در واردات ، فروش نفت و صادرات مشکل جدی داشتیم و حتی یک دلار نمیتوانستیم از کشور جابجا کنیم.
علی جنتی افزود  : همین مشکلات موجب بروز فسادهای گسترده ای در کشور شد ،  فسادهایی همچون اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و قضیه بابک زنجانی که هنوز از این بابت پولی به دولت نرسیده است.
وی اظهار داشت : این مسایل موجب گرانتر شدن کالا بین 20 تا 30 درصد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : تلاش اول دولت برداشتن تحریم بود که با کمک و راهنمایی رهبر معظم انقلاب توانستیم با 6 قدرت جهانی به توافق برسیم.
جنتی گفت : با برداشتن تحریم ها تورم از 40 به 9 درصد  کاهش یافت.
وی به حوزه های مشترک نفت و گاز ایران با کشورهای همسایه اشاره کرد و اذعان کرد : در دوران تحریم ، عراق و قطر هرچه توانستند از منابع نفت و گاز مشترکمان برداشت کردند اما ما بدلیل تحریم نتوانستیم این کار را انجام بدهیم.
علی جنتی گفت : با شروع کار دولت یازدهم کار بازسازی تجهیزات مربوط به میادین نفتی و گازی آغاز شد و هم اکنون 26 منطقه از 27 منطقه گازی پارس جنوبی فعال شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشورمان در مقطعی وارد کننده بنزین بود خاطر نشان کرد: هم اکنون نه تنها واردات بنزین نداریم بلکه تا سال آینده به یک صادر کننده بنزین تبدیل خواهیم شد.
استاندار گیلان هم گفت : هر جا همدلی و همزبانی باشد  موفقیت تضمین می شود.
محمد علی نجفی افزود : با همدلی و همزبانی در دوران مبارزات انقلاب اسلامی ، 8 سال دفاع مقدس و سازندگی و آبادانی کشور موفق بودیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز خاطر نشان کرد : اگر تدبیر دولتمردان ما در برجام نبود ، ما الان نمیتوانستیم صادرات نفت و گاز داشته باشیم.
غلامعلی جعفرزاده خطاب به  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه بیشتر دولت به گیلان ، خرید تضمینی برنج و ایجاد منطقه گردشگری در حاشیه رودخانه سفیدرود   شد.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان نیز با بیان اینکه گیلان 2 هزار و220 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارد افزود : از سال 1363 تا پارسال به  هزار و 207 روستای گیلان گازرسانی شد.
جمشید ظهیری افزود : قرار است بقیه روستاهای گیلان در مدت 3 سال آینده گازرسانی شود که در اولین مرحله از پارسال تاکنون  این کار در 580 روستا انجام شد.
فرماندار رشت هم گفت : در 3 سال گذشته  هزار و 200 طرح با 2 هزار میلیارد تومان هزینه در این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید.
عیسی مهدوی افزود : امسال هم 251 طرح با 807 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می رسد.
قبل از مراسم بهره برداری از گازرسانی روستایی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار گیلان و همراهان با حضور در گلزار شهدای شهر لولمان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
   

انتهای پیام/اص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.