مشهد؛

خط تولید سایپا به مشهد می آید

استاندار خراسان رضوی از لزوم ایجاد خط تولید سایپا مشابه ایران خودرو در استان خبر داد.

خط تولید سایپا به مشهد می آیدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ایجاد خط تولید سایپا در استان اظهار کرد: زمینه‌هایی برای ایجاد خط تولید سایپا در استان وجود دارد اما رقبای جدی در عرصه حضور دارند، یکی از بهترین ظرفیت‌های استان دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه است که امکان عرضه خودروهای تولید داخلی را در بازار منطقه به ما می‌دهد.

وی به حفظ تراز مثبت صادرات نسبت به واردات اشاره و اظهار کرد: در حوزه ی صادرات، کشورهای همسایه، با کاهش جدی ظرفیت‌های اقتصادی مواجه شدند؛ اما در ایران کاهش صادرات کمتر بود و تراز مثبت صادرات به واردات حفظ شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که سال‌های 91 و 92 با رشد اقتصادی منفی مواجه بودیم که هم‌اکنون، رشد مناسبی یافته است؛ ادامه داد: پارسال که به عبارتی جنگ نفت بود ضررهای جدی به کشورهای صادرکننده نفت وارد شد اما با وجود اینکه نرخ رشد یک درصد کاهش یافته، منفی نشد.

رشیدیان با بیان اینکه استان با رشد صنعتی 8.8 درصدی از متوسط کشور بالاتر است، عنوان کرد: چند ماهِ اولِ امسال با همکاری بخش دولتی، خصوصی و عمومی به رشد اقتصادی 4.4 درصدی دست یافتیم همچنین یکی از شاخص‌های مورد بررسی مصرف برق صنعتی است که در استان‌های دیگر 28درصد اما در خراسان رضوی 38 درصد بوده است.

وی ادامه داد: 247 پروانه بهره‌برداری با سرمایه 7878 میلیارد ریال و اشتغال 5845 نفر صادر شده و در دولت یازدهم 674 میلیون یورو ماشین‌آلات خط تولیدی که تولید مشابه در کشور ندارد، وارد شده است.

رشیدیان با اشاره به ضرورت حفظ برندهای تولید لبنی در استان، افزود: 14.5 میلیون واحد دامی در استان ما را به بزرگترین استان دامی کشور تبدیل کرد که حفظ این جایگاه نیازمند توجه و رسیدگی فراوان است.

انتهای پیام//ف.ف.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار