مشهد؛

گشایش مبادله دلار و یورو میان ایران و کره جنوبی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: گشایش مبادله دلار و یورو بین ایران و کره جنوبی رسماً آغاز شد که با توجه به حجم مبادلات ما با خاور دور اقدامی بسیار مؤثر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ غلامحسین شافعی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد اظهار داشت: هماهنگی و مقبولیت قابل توجهی در اقتصاد مقاومتی بین مسئولان کشور حاکم و بخش خصوصی ایجاد شده و امیدواریم در روش‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی به وحدت برسیم.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای برای تامین سرمایه و انتقال تکنولوژی در صنعت آبفا بین ایران و کره جنوبی امضا شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به آذربایجان گفت: مذاکرات سه جانبه‌ای بین ایران، روسیه و آذربایجان انجام شد که زمینه حضور در پیمان اوراسیا برای استفاده از یک تعرفه مشخص و بالا رفتن حجم مبادلات را فراهم می‌سازد.

غلامحسین شافعی افزود: در جریان این سفر همچنین توافق‌نامه‌ای بین بانک مرکزی ایران و آذربایجان انجام شد که اقدام قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم‌ در مناطق روستایی 8.3 درصد است گفت: تورم نقطه به نقطه به نرخ 6.6 درصد رسیده که از اقدامات ثمربخش دولت است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: در تاریخ یازدهم مردادماه امسال رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش و از 7 به 5 رسید همچنین درصدد هستیم نرخ ارز صادرکنندگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد که حتماً اقدامی تاثیرگذار است.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.