شیراز؛

اجازه ساخت پالایشگاه جدید در شیراز داده نمی شود

هیچ گونه اجازه ای مبنی بر ساخت پالایشگاه جدید در شیراز و منطقه زرقان داده نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمزه ولوی مدیرکل حفظ محیط زیست استان فارس گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و موضوعاتی که از پیش اعلام شده بود، سازمان محیط زیست به هیچ عنوان اجازه ساخت پالایشگاه دوم شیراز در منطقه زرقان نمی دهد.
ولوی افزود: منطقه زرقان با توجه به صنایعی که در آن جا وجود دارد بسیار حساس است و راه اندازی صنایع جدید در این منطقه با حساسیت بیشتری دنبال می شود.
وی ادامه داد: درسال 1386 مبلغ یک میلیارد تومان قرار بود از شرکت نفت به این مورد اختصاص داده شود که دو پاسگاه در منطقه حفاظت شده بمو راه اندازی شود که این مورد تا کنون ممکن نشده، اما موضوع پایش الکترونیکی را در منطقه ارژن با استفاده از دوربین 360 درجه انجام دادیم.
ولوی خاطر نشان کرد: یک فروند پهباد خریداری شده اما نیاز های مارا برآورده نمی سازد که امیدواریم بتوانیم با تجهیز کردن این یک فروند پهباد و خرید پهبادهای دیگر مشکلات خود را برطرف کنیم.
مدیرکل محیط زیست استان فارس بیان کرد: بررسی های لازم در این خصوص انجام نشده و از 11 هزار هکتار اتصال به آب 620 هکتار پارک ملی حفاظت شده است و اجازه هیچ گونه فعالیت در این نقطه داده نمی شود.
ولوی با بیان اینکه طی چندین سال گذشته اعتباراتی در این خصوص به سازمان میراث فرهنگی داده شده که طی این 15 سال هیچ گونه حرکتی را ما در بحث ساماندهی به این مناطق شاهد نبودیم و تنها در یک منطقه دو چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده است تصریح کرد: باید اعتبارات محیط زیست در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا بتوانیم فعالیت های مورد نظر را انجام دهیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار