سمنان؛

منطقه ویژه علم و فناوری در استان سمنان ایجاد شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ششمین منطقه ویژه فناوری در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛محمد فرهادی در دانشگاه سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به موافقت ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در سمنان گفت: این فرآیند باید مسیرهای اصلی را طی کند و چارچوب های اصلی آن را بدهند تا در شورای عطف تصویب شود و تا بتوانند شروع به کار کنند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود پنج منطقه ویژه فناوری وزارت علوم با ایجاد ششمین منطقه ویژه فناوری در استان سمنان موافق است ادامه داد: با این زمینه صنعتی که در استان است داشتن یک منطقه ویژه علم و فناوری مورد توجه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری می باشد و از این طرح استقبال خواهیم کرد.
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به آغاز سال تحصیلی اشاره کردواظهار داشت:منتظر اعلام نتایج دانشگاهها بوده و برای اطلاع از قوانین دانشگاهها  برای دانشجویان ورودی جدید برنامه ریزی های لازم  صورت گرفته است.
وی آغاز کلاسهای دانشجویان سال های قبل را از نیمه دوم شهریور اعلام کردوافزود: دانشجویان جدیدالورود نیز در اوایل مهرماه شروع به تحصیل خواهند کرد.
فرهادی با تاکید بر توازن رشته‌ها و تأثیر دانشجویان آن در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: امروز در رشته‌های نظری  ریاضی و فیزیک و علوم انسانی ظرفیت اضافه داریم.
وی در خصوص سایر سیاست های وزارت علوم در راستای کاربردی ساخت رشته های دانشگاهی و رفع مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده هم گفت: وزارت علوم در صدد است تا نسبت به واگذاری اختیارات به دانشگاه های محلی، منطقه ای و ملی در راستای ارائه آموزش های کاری و ... در دستور کار قرار دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از خالی بودن حدود نیمی از ظرفیت صندلی‌های دانشگاهی در رشته‌های ریاضی و فیزیک خبرداد و افزود: اینکه از هر سه متقاضی ورود به رشته‌های علوم تجربی تنها یک نفر موفق به ورود به دانشگاه‌ها می‌شود.
وی تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که تا در هنگام انتخاب رشته تحصیلی در دوره دوم متوسطه تحصیلی در آموزش و پرورش توجه بیشتری به توازن رشته‌های تحصیلی انجام شود.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار